عکس اطعام غدیر
❤فاطمه❤
۱۸۱
۳۶۰

اطعام غدیر

۱۷ تیر ۰۲
#غدیر_سند_حقانيت_شیعه
ای پیامبر! آنچه از طرف پروردگارت(درباره جانشینی علی بن ابی طالب) بر تو نازل شده است به مردم برسان اگر این کار را انجام ندهی رسالت خدا را نرسانده ای و خدا تو را از مردم حفظ میکند.
ای مردم! بدانید که خدا، علی را مولا و امام شما قرارداده است، اطاعت از او برمهاجران و انصار و بر مسلمانانی که پس از انها می آیند، بر روستایی و شهر نشین، بر غیر عرب و عرب، بر آزاد و بنده، بر کوچک و بزرگ، بر سفید و سیاه، و بر هر خداپرستی واجب است. باید از فرمان او اطاعت شود و به سخنش عمل گردد و از دستورش پیروی شود. هرکه با علی مخالفت کند#ملعون است. هرکه از او اطاعت کند مورد رحمت است و هرکه اورا بپذیرد مومن است. هرکه سخن علی را گوش دهد و از او پیروی کند، قطعا خدا اورا آمرزیده است.
ای مردم! این اخرین مرتبه ای است که من در این اجتماع حضور دارم، پس گوش فرا دهید فرمان خدا را اطاعت کنید و با فروتنی از آن پیروی کنید
ای مردم! از علی جدا نشوید و به سوی گمراهی نروید، از او رو برنگردانید و از پذیرش ولایتش سرباز نزنید. زیرا او کسی است که به سوی حق راهنمایی میکند و خود نیز بدان عمل مینماید. همو است که باطل را از بین میبردو مردم را از آن باز میدارد. او همان است که در راه خدا، سرزنش هیچ ملامتگری بر او اثر نمیگذارد.
وی نخستین کسی بودکه به خدا و رسولش ایمان آورد و او بود که حاضر شد جان خود را فدای پیامبر خدا کند. همو که همواره با رسول خدا بود. جز او هیچ مردی به همراه پیامبر، خدارا عبادت میکرد،.
ای مردم
علی رابرتر بدانید، زیرا خدا او را برتری بخشیده است. اورا بپذیرید چراکه خدا او را منصوب نموده است.
ای مردم
او از طرف خدا امام است و خداوند هرگز توبه کسی که ولایتش را انکار کند قبول نمیکند و اورانمیبخشد. خدا بر خود واجب کرده است که مخالف فرمان علی را نیامرزد و برای همیشه به عذابی سخت مبتلا کند.
پس بپرهیزید که با او مخالفت کنید زیرا به آتشی گرفتار میشوید که هیزم آن انسانها و سنگها هستند. همان آتشی که برای کافران آماده شده است،
ای مردم! به خدا قسم انبیا و رسولانی که قبل از من آمدند، به پیامبری من بشارت داده اند. من خاتم انبیا و رسولان هستم، من حجت خدا بر همه ی مخلوقات آسمان ها و زمین هستم. هرکس درنبوت من شک کند کافر است. مانند کافران زمان جاهلیت، و هرکه درچیزی از سخنان امروز من شک کند، درهمه سخنانم شک کرده، و سرانجام چنین کسی آتش جهنم است.
ای مردم!
#امامت_علی هدیه خدا به من است. اوبا این کار برمن منت نهاده و لطف نموده است. هیچ معبودی جز او نیست. برای همیشه، تا ابد ودرهمه حال، اورا سپاس می گویم و ستایش میکنم.
ای مردم!
#علی را برتر بدانید زیرا او پس از من، از هر مرد و زنی برتر است،. به وسیله ما، خداوند روزی داده است و آفریدگان باقی مانده اند. #لعن_ونفرین، #خشم_وغضب بر کسی که این سخن مرا#انکار کند و با این گفته من مخالفت نماید! بدانید که این را جبرئیل از سوی خداوند متعال به من خبر داده و میفرماید:((هرکه باعلی دشمنی کند و ولایتش را نپذیرد،لعنت و خشم من بر او باد!))
حال که چنین است، هرکس بنگرد، که برای فردایش چه فرستاده است! تقوای خدا راپیشه کنید و بترسید از اینکه با #علی مخالفت کنید.
بدانید که من امر خدا را ادا کردم. بدانید که من رسالت الهی را ابلاغ کردم. بدانید که من پیام خدا را به گوشتان رساندم. بدانید که من امامت علی را روشن نمودم. آگاه باشید که خداوند عزوجل فرمان داد و من از جانب او بازگو نموندم. بدانید که جز این برادرم، هیچ کس#امیرالمومنین نیست و برای احدی غیر از او روا نیست که امیر مومنان باشد.
در این هنگام پیامبر اکرم بازوی امیرالمومنین را که از ابتدا در کنار ایشان ایستاده بودند گرفته و آنقدر بالا آوردند که پای حضرت به #زانوی پیامبر رسید، سپس فرمودند: ای مردم!
این علی برادر و وصی من میباشد و علم مرا فرا گرفته است. او#خلیفه من در میان#امتم و #جانشین من در تفسیر کتاب خداست. او به سوی قرآن دعوت مینماید و به آنچه خدا راضی است عمل میکند. او با دشمنان خدا میجنگد. او در راه اطاعت خدا یاری مینماید و از معصیت او باز میدارد.
#علی_خلیفه ی رسول خدا و #امیرمومنان و امام هدایتگر است.
او قاتل پیمان شکنان، ستم پیشگان و منحرفان است.
من بع دستور خدا میگویم:«سخن نزد من دگرگون نمیگردد»
مبادا گامی بعد از استواری بر ایمان متزلزل شود! بدانید خدا از آنچه انجام میدهید آگاه است. ای مردم! علی«جنب الله» است که خدا در کتابش از او یاد نموده. خداوند متعال میفرمایند((مبادا کسی روز قیامت بگوید:افسوس که درمورد جنب الله کوتاهی کردم))
ای مردم!
در قرآن تدبر کنید و آیات آن را بفهمید. در محکماتش به دقت بنگرید و از متشابهاتش پیروی نکنید. به خدا قسم! هیچ کس باطن قرآن رابرای شما روشن نمیکند و تفسیرش را برایتان آشکار نمی نماید مگر کسی که اکنون دستش را گرفته و او را به سوی خود بالا می آورم، بازویش را بلند میکنم و به شما اعلام میدارم که:
«هرکه من مولا و صاحب اختیار او هستم،این علی مولا و صاحب اختیاراوست»
او علی بن ابیطالب است که برادر و وصی من میباشد و پیروی از وی دستوری است از سوی خداوند عزوجل، که خود بر من نازل فرموده است.
ای مردم!
علی و پاکان از فرزندان من، همان یادگارگرانبهای کوچک ترند و قرآن یادگار گرانبهای بزرگتر است. هرکدام از دیگر همراه خود خبر میدهد و با آن همراه است. این دو هرگز از هم جدا نمیشوند تا درکنار حوض کوثر بر من وارد شوند. آنها امین خدا در بین آفریدگان و فرمانروای او در زمین میباشند.
ای مردم!
این علی بیش از همه ی شما مرایاری میکند. اوشایسته ترین و نزدیک ترین شما نسبت به من میباشد و ازهمه شمابرایم عزیزتر است. خداوند عزوجل و من از او راضی هستیم. تمام آیات رضایت، تنهادرباره علی «علیهالسلام» نازل شده است و خدا با مومنان سخن نگفته، مگر آنکه از او آغاز نموده است.
هیچ آیه ای که خدا در آن گروهی راستوده باشد، نازل نشده مگر درباره علی«علیه السلام» خداوند در سوره«هل اتی» برای کسی جز او شهادت به بهشت نداده و این سوره را تنها درباره او نازل فرموده وبا آن فقط اورا ستوده است،.
ای مردم!
علی«علیه السلام» یاور دین خدا و مدافع رسول خداست.
او پرهیزکار، پاکیزه، هدایتگر، و هدایت شده است. پیامبرشما بهترین پیامبر و وصی او بهترین وصی است و فرزندان او بهترین اوصیا هستند.
ای مردم!
فرزندان هر پیامبری از نسل خود اوست ولی فرزندان من از نسل علی« علیه السلام» میباشند.
ای مردم!
ابلیس حضرت آدم را به وسیله حسادت از بهشت بیرون کرد، پس نسبت به علی«علیه السلام» حسادت نورزید که اعمالتان ازبین میرود و قدم هایتان متزلزل میشود. حضرت آدم که برگزیده خدای عزوجل بود، بخاطر یک خطا از بهشت به زمین فرود آمد، وضع شما چگونه خواهد بود که جایگاه خودرا دارید و بعضی از شما دشمن خدایید؟
غیر از شقاوتمند، کسی از علی«علیهالسلام» نفرت ندارد و جز پرهیزکار، از او پیروی نمیکند و جز مومن با اخلاص، به او ایمان نمی آورد.
به خدا قسم سوره ی «والعصر» فقط درباره علی«علیه السلام» نازل شده است:«به نام خداوند بخشنده مهربان، سوگند به عصر! بی شک تمامی انسانهادر خسران و زیاناند، مگر کسی که ایمان آورده و اعمال صالح انجام دهند، و یکدیگر را به حق وصبر توصیه نمایند.»
#غدیر_سند_حقانیت_شیعه
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
به امید ظهور و فرج امام زمان عج
❤اللهم عجل الوليک الفرج❤
...
نظرات