عکس عید مباهله مبارک
parvaneh
۸۶
۵۴۸

عید مباهله مبارک

۲۲ تیر ۰۲
💚 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم💚 #عید_مباهله_مبارک
روز مباهله، روز بیست و چهارم ذی الحجّه در سال نهم هجری قمری است که پیامبر (ص) با مسیحیان نجران برای اثبات حقانیت روی داد. این واقعه در نزد مسلمانان، اهمیت خاصّی دارد؛ زیرا گواه حقانیت و درستی دعوت پیامبر و عظمت شأن اهل بیت مکرّم اوست. همچنین به عنوان دلیلی برای اثبات این امر که اصحاب کسا محمد، علی، فاطمه، حسن و حسین می باشند، استفاده می شود.
دعوت به اسلام
پیامبر اکرم، حضرت محمد مصطفی (ص)برای گزاردن رسالت خویش و ابلاغ پیام الهی، به بسیاری از حکومت ها و کشورها نامه نوشته و یا نماینده ای فرسصتاد تا پیام حق پرستی و یکتاپرستی را به گوش جهانیان برساند.همچنین نامه ای را به اسقف نجران، «ابوحارثه»، نوشت و طی آن نامه ساکنان نجران را به آیین اسلام دعوت فرمود.
اسقف نجران در طی جلسه ای که با بزرگان سرزمین خود داشت ، هیئتی را برای بررسی و صحبت با پیامبر روانه مدینه کرد.پیامبر (ص)، در ابتدا سعی کرد با دلایل روشن و قاطع آنان را از پیام الهی آگاه کند، اما چون استدلال آنها مجاب نکرد و همچنان خود را محق می دانستند و لجاجت می کردند،پیامبر به امر الهی به مباهله پرداخت.
پیامبر(ص)و نمایندگان نجران طبق قرار قبلی برای مباهله به محل مباهله رفتند. ناگاه نمایندگان نجران دیدند که پیامبر (ص) با حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه و حسن و حسین (ع) به محل آمده است و به آنها سفارش می کند هرگاه من دعا کردم شما آمین بگویید. مسیحیان با مشاهده این صحنه به وحشت افتادند و از اینکه پیامبر با عزیزترین افراد خود به میدان مباهله آمده است، دریافتند که نسبت به ادعای خود ایمان راسخ دارد زیرا در غیر اینصورت، عزیزان خود را در معرض خطر آسمانی و الهی قرار نمی داد. به همین دلیل از انجام مباهله خودداری کردند و حاضر به مصالحه شدند.
...