عکس نان پنجره ای
Fati samina
۱۱
۱۷۶

نان پنجره ای

۳ هفته پیش
مواد مورد نیاز
آرد🍚 #یک پیمانه
شیر🥛#یک پیمانه
نشاسته🧂#نصف پیمانه
تخم مرغ🥚#سه عدد
وانیل 🍩 #نصف قاشق چایخوری
پودر قند🍬 #نصف پیمانه
گلاب🍐 #دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه

#مرحله‌اول برای تهیه نان پنجره ای ابتدا نشاسته را به همراه شیر و گلاب داخل یک کاسه مناسب میریزیم و خوب مخلوط میکنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس تخم مرغ هارا یک به یک به کاسه اضافه میکنیم و خوب مخلوط میکنیم تا کاملا یکدست شوند.

#مرحله‌دوم در ادامه وانیل را اضافه میکنیم تا بوی زهم تخم مرغ هارا بگیرد. حالا اول آرد را را دو تا سه مرتبه الک میکنیم و سپس کم کم آن را اضافه میکنیم و با قاشق مواد را مخلوط میکنیم تا مایه شیرینی شکل بگیرد. برای اینکه مایه شیرینی یکدست شود آن را از صافی رد میکنیم تا گلوله ای در آن نماند.

#مرحله‌سوم پس از اینکه مایه شیرینی آماده شد، یک ماهی تابه مناسب روی حرارت قرار میدهیم.

#مرحله‌چهارم حالا به اندازه ای روغن داخل آن می‌ریزیم که شیرینی ها هنگام سرخ شدن شناور باشند. قالب مخصوص شیرینی پنجره ای را ده ثانیه در روغن داغ قرار میدهیم تا داغ شود. سپس تا لبه قالب در مایه شیرینی فرو میکنیم.

#مرحله‌پنجم حالا مجددا قالب را داخل روغن قرار میدهیم و کم کم تکان میدهیم تا شیرینی از قالب خارج شود.به همین ترتیب شیرینی ها را در روغن سرخ میکنیم.شیرینی ها را پس سرخ کردن روی یک دستمال حوله قرار میدهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود.

#به دلیل اینکه نشاسته موجود در مایه شیرینی ته نشین میشود،در حین سرخ کردن شیرینی باید مایه شیرینی را هر چند دقیقه یکبار هم بزنیم.پس از اینکه شیرینی ها کمی خنک شدند آنها در در پودر قند می غلتانیم و در ظرف مورد نظرمان می‌چینیم‌

نون پنجره ای شما آمادست!👨‍🍳

قلب سفید رو قرمزش کن و وارد اینجا بشو دوست من👇🏻
https://eitaa.com/rhfmti
...