عکس شیرینی گل محمدی(دانمارکی)
آشپزباشی
۳۳
۶۶۹

شیرینی گل محمدی(دانمارکی)

۱۳ دی ۹۴
#شیرینی_دانمارکی
مواد لازم برای خمیر
کره 100 گرم
شکر 40 گرم
نمک یک چهارم قاشق چایخوری
تخم مرغ 1 عدد
شیر گرم 1 پیمانه
آرد نیم کیلو
خمیر ترش از نوع ریز 1 قاشق سوپخوری سر پر
مواد لازم برای کرم
آب 2 پیمانه
آرد سه چهارم پیمانه
شکر سه چهارم پیمانه
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
آبلیمو یک قاشق مربا خوری
گلاب اختیاری هر مقدار خواستید جایگزین آب کنید
طرز تهیه کرم
در ظزفی مناسب شکر و آرد را مخلوط کرده و آب یا آب همراه با گلاب را به تدریج به مواد بیفزایید و خوب مخلوط کنید. حالا ظرف را روی حرارت ملایم مرتب مخلوط کنید تا مایع غلیظ شود. زمانی که مایع غلظت پبدا کرد از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا کاملا خنک شود و بعد آبلیمو و وانیل را اضافه کنید.
طرز تهیه شیرینی
ابتدا در ظرف گودی آرد، شکر، نمک و پودر خیر ترش را مخلوط کنید. سپس در مرکز حفره ای ایجاد کرده و شیر گرم و تخم مرغ را در آن بریزید و بادست مواد را به سمت داخل ریخته و کاملا مخلوط کنید و ورز دهید. سپس کره نرم شده را اضافه کنید و خیلی خوب آن را ورز دهید. خمیر را داخل ظرف چرب شده ای قرار دهید و روی آن را با نایلون بپوشانید.و در محل گرمی قرار دهید و 1 ساعت به آن زمان بدهید تا ور بیاید. سپس با وردنه روی سطح آرد پاشی شده پهن کنید طوری که ضخامت آن نیم سانتی متر باشد. با کارد تیزی آن را به شکل مربع های کوچک برش بزنید و مقداری کرم لای آن قرار دهید و دو زاویه روبرو را به هم برسانید تا خمیر به شکل مثلث در آید. خمیر های آماده شده را در سینی چرب شده با فاصله از هم قرار دهید و 15 تا 30 دقیقه صبر کنید.در ظرفی جداگانه 1 عدد زرده تخم مرغ را با مقدار کمی شیر مخلوط کرده و روی شیرینی ها بمالید. و در صورت تمایل روی آن کنجد بپاشید. سینی را در طبقه وسط فر که از 15 دقیقه قبل گرم شده به مدت 20 دقیقه قرار دهید.
در صورت تمایل به کرم یا خمیر شیرینی مقداری هل اضافه کنید.
در صورت تمایل در خمیر به جای آب از شیر استفاده کنید.
آرد را حداقل سه بار الک کنید.
میتوانید روی شیرینی بادام خرد شده یا کاکایو آب شده و حتی پودر نارگیل بریزید و بعد در فر قرار دهید.
@Ashpaz20فقط برای کرم وسطش برای اینکه نریز و سفت باشه دو قاشق نشاسته اضافه کنید وقتی از فر درآوریدید هنوز داغ شهدی که با یک لیوان شکر و نصف لیوان آب و یک قاشق مرباخوری آبلیمو درست کردید با فرچه آغشته کنید
...
نظرات