عکس ادامه پست قبلی

ادامه پست قبلی

۵ مرداد ۹۵
8 : برای سرو چیزکیک از روش های بسیار متنوعی می توان استفاده کرد . روش رایج آن قالب کمربندی است . اما می توان به روش های دیگری هم آن را تهیه کرد.به عنوان مثال :
 قالب های سیلیکونی  :
این قالب ها با شکل های زیبا در دسترس هستند . برای چیزکیک می توان ازانواع کیفیت پایین آن هم استفاده کرد . چون گرم نمی شوند و در فر نمی روند.هرچند که در کل استفاده از این قالب های ناشناس توصیه نمی شود. قالب های سیلیکونی را کمی چرب کنید و مایه چیزکیک را در آن بریزید و روی آن را صاف کنید .قالب را در فریزر بگذارید تا کاملا یخ بزند . در این حالت چیز کیک به راحتی از قالب جدا می شود .نگران کیفیت چیزکیک منجمد نباشید . هیچ مشکلی پیدا نمی کند . فقط زمان کافی برای باز شدن یخ آن را تا زمان سرو در نظر داشته باشید . در این مورد به اندازه دهانه قالب به هر روش ممکن نان رولت ببرید و آماده کنار بگذارید .یک لایه خیلی نازک خامه (ساده یا فرم گرفته فرقی نمی کند) روی نان رولت بمالید. چیزکیک یخ زده را به راحتی از قالب جدا کنید و به آرامی  روی نان رولت بریده شده بگذارید . لایه خامه باعث می شود که چیزکیک و نان رولت به هم بچسبند .
 حلقه های کوچک :
 این حلقه های در شکل های مختلف انتخاب مناسبی برای سرو تک نفره هستند . با این قالب ها نان رولت را قالب بزنید .
دریک سینی بزرگ حلقه ها را بچینید و کف هر حلقه یک نان رولت برش خورده بگذارید . مایه چیزکیک را با قیف داخل حلقه پر کنید . بعد از بسته شدن در یخچال به آرامی با یک کارد ظریف یا لیسک مینیاتوری کناره های چیزکیک را ازحلقه ها جدا کنید و حلقه ها را بردارید.
 قالب های کمربندی :
کف سینی قالب کمربندی را فویل بیندازید تا انتقال آن از قالب راحت ترباشد . بیسکویت را روی فویل پرس کنید .می توانید قالب را در یخچال بگذارید تا سفت شود . پختن این کراست در فر طعم آن رابهتر وبافت آن را تردترمی کند. در اینصورت پس از پخت 10 دقیقه ای در فر کمی صبر کنید تا بیسکویت ولرم شود. مایه را روی آن بریزید و صاف کنید و در یخچال قرار دهید.
 قالب های بزرگ و چیز کیک برشی:
می توان نان رولت را کف سینی فر لبه داری گذاشت و روی آن را با مایه چیز کیک پر کرد . پس از بستن مایه ، چیز کیک را برش های منظم زد و در کپسول سرو کرد . برای این روش در نظر داشته باشید که سینی فر تفلون نباشد تا بتوان درسینی برش زد . برای درآوردن برش ها در این روش شاید لازم باشد حداکثر یکی دو برش را فدا کرد تا بقیه برش ها راحت و تمیز از سینی خارج شوند.
چیزکیک درنان بستنی به شکل های مختلف:
انواع نان بستنی به شکل های مختلف درلوازم قنادی ها موجوداست . می توان مایه چیز کیک را با کمی ژلاتین بیشتر آماده کرد که قابل شکوفه زدن باشد. مایه چیز کیک را با قیف و ماسوره مناسب داخل این نان های قیفی یا کاسه ای شکوفه بزنید و سرو کنید . توجه داشته باشید که این نان ها به سرعت بر اثر رطوبت تردی خود را ازدست می دهند . از این رو پرکردن قیف ها را به نزدیک ترین زمان ممکن به سرو موکول کنید .
9 : انتقال چیز کیک به ظرف سرو روش های مختلفی دارد . اگر در قالب کمربندی تهیه شده باشد می توان با همان سینی کف قالب سرو کرد . البته اگر با هرروش ممکن از قالب خارج شود زیباتر خواهد بود . همانطور که درباره قالب های سیلیکونی گفتم برای این قالب ها کار بسیار راحت است و چیز کیک یخ زده را به راحتی می توان بدون مشکل به ظرف سرو منتقل کرد .برای بقیه قالب ها از انواع پالت های بزرگ و یا لیفتر ها می توان استفاده کرد . لیفتر را باید زیر بیسکویت یا نان رولت پایه چیز کیک برد و یکجا آن را منتقل کرد .از دو تا کفگیر پهن و بزرگ هم می توان استفاده کرد.
10: می توان چیز کیک را لایه لایه  و با طعم های متناسب درست کرد . بعد از ریختن هرلایه کمی صبرکنید تا خودش را دریخچال بگیرد و لایه بعدی را به آرامی روی لایه قبلی بریزید.
11: توجه داشته باشید که مایه چیز کیک به سرعت در یخچال می بندد .از این رو قبل از گذاشتن در یخچال یا فریزر روی آن را کاملا با پالت صاف کنید .
این کار به ویژه درباره چیزکیک هایی که رویه ساده دارند بسیار مهم است .
12: ترکیب ژله و چیز کیک بسیار خوشمزه است اگر ژله انتخاب شده با طعم چیزکیک متناسب باشد.برای استفاده از ژله در چیز کیک راه های متنوعی هست . می توان به سادگی ژله نیم بند شده را روی مایه چیزکیک بسته شده ریخت .
یا اینکه قطعات ژله بسته شده را لابلای مایه چیز کیک ریخت .ترکیب ژله انبه ، ژله پرتقال ، تکه های خرد شده انبه و مایه چیزکیک با آب انبه بسیار لذیذ و خوشمزه است . یکبارامتحان کنید .
قالب های سیلیکونی متنوعی هستند که به شکل های هندسی دایره یا مربع های متحد المرکز هستند. می توان در این قالب ها ژله ریخت و پس از بستن حلقه ها را داخل مایه چیز کیک جاسازی! کرد.دراین حالت موقع برش حلقه ها خود را نشان خواهند داد .
 ساده ترین کار بدون استفاده از هیچ وسیله خاصی جاسازی کردن قطعات مکعبی ژله در رنگ های مختلف و طعم های متناسب به صورت تصادفی داخل مایه چیز کیک هست که شبیه کرم خرده شیشه می شود و بسیار زیباست.
...
نظرات