عکس کیک نارگیلی

کیک نارگیلی

۵ بهمن ۹۵



مواد لازم :

آرد ۱ ونیم پیمانه
تخم مرغ ۳عدد
آب سرد ۱/۲ پیمانه
نشاسته ذرت ۱ قاشق مربا خوری
شکر ۲/۳ پیمانه
وانیل ۱/۴ قاشق چای خوری
پودر نارگیل ۲قاشق سوپ خوری
روغن مایع ۵قاشق سوپ خوری
بکینگ پودر ۱ قاشق مربا خوری
مواد رویه :
سفیده تخم مرغ ۲ عدد
شکر ۱/۲ پیمانه
پودر نارگیل ۱ ونیم پیمانه
طرز تهیه :

تخم مرغ ، شکر و وانیل را با همزن می زنیم تا کرم رنگ وسبک شود.
آب سرد و روغن مایع هم اضافه می کنیم وهم می زنیم.
آرد و نشاسته ذرت وبکینگ پودر الک شده را کم کم اضافه می کنیم و با لیسک مخلوط می کنیم.پودر نارگیل راهم اضافه میکنیم و با لیسک به آرامی مخلوط می کنیم.
می ریزیم داخل قالب چرب شده وبعد هم می گذاریم داخل فر از قبل گرم شده با درجه۱۸۰ به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید. (نکته خیلی مهم؛
زمان داده شده باتوجه به انواع فر همیشه تقریبی است،پخت این کیک در مرحله اول کامله کامل نیست ،وقتی تقریبا پخت ،یعنی وقتی با خلال دندان تست کردید کمی از مواد کیک به خلال بچسبد، مایه رویه را آماده کنیدو بریزید روی کیک وصاف کنید ومجدد بگذارید در فر ). باید پخت کیک به طور کامل نباشد، برای اینکه تا شما مواد رویه کیک را آماده کنید و بریزید ، کیک با همان مواد رویه کامل پخته میشود.اگر کیک کامل پخته شود ومواد رویه را بریزید، وزمان پخت رویه بدهید ، کیک شما میسوزد. رویه کیک:(لایه نارگیلی)
سفیده ها را باهمزن بزنید وقتی خودش را گرفت،شکر را اضافه کنید و دوباره بزنید طوری که اگر ظرف را برعکس کردیداز ظرف نریزد.سپس پودر نارگیل را اضافه کنید و با لیسک آرام مخلوط کنید. کیک را با همان شرایط ذکر شده بیرون بیاورید، مواد را روی کیک بریزید و رویه را صاف کنید و دوباره وبگذارید داخل فر تاحداقل ۱۵ دقیقه بماند تا بپزد ،وحتما چک کنید با خلال دندان و اگر چیزی نچسبید مواد رویه شما هم پخته است .اگر مطمئن شدید که کامل پخته شده است کمی گریل را هم روشن کنید تا روی آن هم طلایی شود.
برای قالب ۲۵ در ۳۰ این پایه کیک مناسبه(کیکی با ارتفاع کوتاه خواهد بود) برای مواد رویه نارگیلی دو برابر شود.
نوش جان امیدوارم شما هم درست کنید ولذت ببرید.
...
نظرات