مواد لازم

کیک نارگیلی با سس شکلات سفید

۸
مواد اصلی
آرد قنادی
۱.۵ پیمانه
پودر نارگیل
۱/۲ پیمانه
شکر
۱/۲ پیمانه
تخم مرغ
۲ عدد
روغن مایع
۱/۲ پیمانه
شیر
۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر
۲ قاشق چای خوری
وانیل
نوک قاشق چای خوری
مواد لازم سس :
شکلات سفید رنده شده
۱/۳ پیمانه
نشاسته ذرت
۲ قاشق غذا خوری
شیر
۱/۲ پیمانه
خامه قنادی
۱/۲ پیمانه
کلمات کلیدی

کیک نارگیلی با سس شکلات سفید

طرز تهیه

کیک نارگیلی با سس شکلات سفید

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
کیک نارگیلی:فرو روشن می کنیم. آردو بیکینگ پودر سه بار الک می کنیم. در ظرفی تخم مرغ، شکر و وانیل رو با دور متوسط همزن می زنیم تا کرم رنگو کشدار بشه.
۲
روغن‌ مایع اضافه می کنیم و با همزن می زنیم، شیر هم‌ اضافه کرده و با همزن زده و بعد پودر نارگیل اضافه کرده و با همزن می زنیم تا مواد یکدست شه.
۳
آرد الک شده رو کم کم به مواد افزوده و با لیسک هم می زنیم تا مواد به طور کامل صاف و یکدست بشن و گلوله ای از آرد باقی نَمونه.
۴
کف قالب کاغذ روغنی میذاریم و موادو داخل قالب ریخته و تو فر از قبل گرم شده با درجه حرارت ۱۸۵°c به مدت ۴۵ دقیقه قرار میدیم. بسته به دمای فر ممکنه این زمان بیشتر یا کمتر بشه. بعد از ۳۰ دقیقه در فرو باز کنین و داخل کیک چاقو یا خلال دندون فرو کرده اگه موادی به چاقو نچسبید کیک آماده ست.
۵
طرز تهیه سس شکلات سفید: نشاسته ذرتو تو شیر حل می کنیم. خامه می ریزیم و هم می زنیم تا نشاسته گلوله نشه. روی حرارت متوسط میذاریم و مدام هم می زنیم تا اینکه اولین جوش رو بزنه بعد از روی حرارت برداشته و شکلات رنده شده رو اضافه می کنیم و هم می زنیم تا شکلات با حرارت مواد آب شه.
۶
سس شکلاتی آماده شده رو گرم روی کیک نارگیلی می ریزیم و به دلخواه تزیین می کنیم. برای تزیین کیک از پشمک و پاستیل شکری استفاده کردم. نکته اینکه سس شکلات من در آوردی بود ولی خدارو شکر خوب در اومد .
عکس و تصاویر ارسالی از کیک نارگیلی با سس شکلات سفید
نظرات دستور پخت

کیک نارگیلی با سس شکلات سفید