عکس تیرامیسو انبه(منگومیسو)
#دسر_تابستانی#انبه#تیرامیسو
تیرامیسو یک دسر با اصالت ایتالیایی و مواد تشکیل دهنده آن بنا به فصل می‌تواند انواع میوه‌ها باشند. تیرامیسو را با بیسکویت لیدی فینگر درست می‌کنند و بدون تخم مرغ و حتی با بیسکویت پتی بور یا اوریو هم مرسوم است.
...
مواد لازم

تیرامیسو انبه(منگومیسو)

۴
مواد اصلی
بیسکویت لیدی فینگر
۲۰ عدد
پنیر ماسکارپونه
۳۵۰ گرم
خامه
۲۵۰ گرم
آب داغ
۱ پیمانه
قهوه فوری
۱ قاشق غذا خوری
انبه تازه خردشده
۱ پیمانه
شکر
۲ قاشق غذا خوری
آب
۱/۴ پیمانه
آب لیمو ترش
نصف عدد
کلمات کلیدی

تیرامیسو انبه(منگومیسو)

بیسکویت لیدی فینگر تیرامیسو انبه دسر تابستانی منگومیسو دسر
طرز تهیه

تیرامیسو انبه(منگومیسو)

درجه سختی
زمان تهیه ۱۰
دقیقه
زمان پخت ۵
دقیقه
۱
ابتدا باید در یک لیوان آب داغ قهوه را حل کنید. سپس صبر کنید که قهوه کاملا سرد شود. در این فاصله سس انبه را برای تیرامیسو آماده کنید. انبه‌ها را خرد کنید و در یک شیرجوش یا قابلمه کوچک بریزید. شکر و آب را اضافه کنید و روی شعله ملایم گاز هم بزنید.
۲
شعله گاز را بعد از ۵ دقیقه خاموش کنید و سس انبه را در یک کاسه بریزید و نصف یک عدد آب لیموترش را به آن اضافه کنید و با یک چنگال هم بزنید تا سس خوب طعم بگیرد و یکدست شود. صبر کنید تا سس انبه کاملا خنک شود.
۳
در یک ظرف جداگانه پنیر ماسکارپونه را را خوب هم بزنید و سپس آن را با خامه مخلوط کنید و آنقدر با همزن دستی یا برقی هم بزنید تا صاف و یکدست شود. در واقع در طرز تهیه تیرامیسو ایتالیایی با پنیر خامه‌ای پنیر ماسکارپونه حرف نخست را می‌زند اما می‌توانید آن را بدون پنیر خامه‌ای ماسکارپونه و با انواع دیگر پنیر خامه‌ای هم درست کنید.
۴
قالب مورد نظرتان را آماده کنید. بیسکویت‌های لیدی فینگر را یکی یکی به قهوه آماده شده آغشته کنید و کف قالب بچینید. تمام کف قالب را با بیسکویت بپوشانید و ۱/۳ از کرم خامه‌ای را روی آن بریزید و با ته قاشق یا لیسک خوب پهن کنید. ۱/۲ از سس انبه را روی لایه پنیری بریزید و با لیسک پهن کنید و لایه بعد دوباره باید بیسکویت باشد. در نهایت باید سه لایه بیسکویت، دو لایه سس انبه و سه لایه کرم خامه‌ای داشته باشید.
۵
بعد از اتمام کار به مدت ۲ ساعت تیرامیسو را در یخچال بگذارید تا سرد شود.سپس مقداری انبه خرد شده روی تیرامیسو برای گارنیش یا تزیین بریزید.نوش جان
سایر نکات

تیرامیسو انبه(منگومیسو)

دسر تیرامیسو را به همین ترتیب با سایر میوه‌های تابستانی مثل توت فرنگی، توت، هلو، شلیل، گیلاس و آلبالو و … می‌توانید درست کنید. به جای بیسکویت لیدی فینگر هم می‌توانید از بیسکویت پتی بور استفاده کنید. این دسر را به همین ترتیب به صورت لیوانی هم می‌توانید آماده کنید.
اگر از خامه صبحانه استفاده می کنید ۴ قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید.
عکس و تصاویر ارسالی از تیرامیسو انبه(منگومیسو)
نظرات دستور پخت

تیرامیسو انبه(منگومیسو)