عکس کرپ قارچ و مرغ
سلام دوستان🤗⁦❤️
دستور این غذای خوشمزه رو از سایت یوتاب پیدا کردم و گفتم که باشما عزیزان به اشتراک بذارم تا شما هم درست کنید و لذت ببرید.
بسیار هم ساده و خوشمزه👌😉
...
مواد لازم

کرپ قارچ و مرغ

۴
مواد لازم
آرد
۱۰۰ گرم
شیر ولرم
۲۰۰ میلی لیتر
تخم مرغ
۳ عدد
کره ذوب شده
۳ قاشق سوپ خوری
نمک
۱ قاشق چای خوری
مواد میانی
فیله سینه مرغ
۳۰۰ گرم
قارچ
۲۰۰ گرم
فلفل دلمه ای
۱ عدد
پیاز
۱ عدد
پنیر موزارلا (موتزارلا)
۳۰۰ گرم
زعفران دم کرده
۱ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل
به مقدار لازم
پودر آویشن و پودر سیر
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

کرپ قارچ و مرغ

کرپ کرپ قارچ غذای ساده
طرز تهیه

کرپ قارچ و مرغ

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۴۰
دقیقه
۱
تخم مرغ ها را خوب بزنید و سپس با شیر ولرم و یک قاشق چایخوری نمک با همزن دستی خوب با هم مخلوط کنید.
۲
آرد را کم کم به شیر اضافه کرده و مخلوط کنید تا یکدست شود و گلوله نشود. سپس کره ذوب شده را به تخم مرغ و آرد اضافه کنید ؛ مایع کرپ ما آماده است .
۳
برای تهیه کرپ باید از یک تابه چدنی یا تفلون که اصلا چیزی به آن نچسبد، استفاده کنید. تابه را روی حرارت بگذارید تا داغ شود. وقتی تابه داغ شد، کف تابه را با کمک یک دستمال چرب، یا یک فرچه، کمی چرب کنید. سپس با یک ملاقه از مایه کرپ برداشته و در تابه خالی کنید. اگر تابه شما بزرگ باشد، ۲ یا ۳ ملاقه در تابه بریزید. تابه را حرکت دهید تا مایه کرپ تمام سطح تابه را بگیرد. اجازه دهید تا کرپ خودش را گرفته و وقتی کناره های کرپ کمی بالا آمد، با یک کفگیر خیلی صاف، به آرامی کناره ها را آزاد کنید و کرپ را برگردانید. طرف دیگر کرپ زودتر آماده می شود و وقتی طرف دیگر نیز از ظرف جدا شد، کرپ آماده است. در کل هر کرپ حدودا ۲ دقیقه وقت می برد. به همین ترتیب همه کرپ ها را آماده کنید.
۴
پیاز را ریز نگینی کنید. فیله های مرغ را به اندازه حبه قند خورد کنید. در یک تابه کره ریخته و پیاز را روی حرارت ملایم در آن تفت دهید تا کمی طلایی شود. فیله های مرغ را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید. فلفل دلمه ای را نگینی کرده و به مرغ بیافزایید. وقتی مرغ ها به همراه پیاز سرخ شدند، ادویه ها و زعفران را به مرغ ها اضافه کرده و کمی تفت دهید و سپس از روی حرارت بردارید.
۵
قارچ ها را حلقه حلقه کرده و به همراه ۲ قاشق روغن در تابه ای ریخته و در تابه را ببندید. اجازه دهید تا قارچ ها آب انداخته و آب آنها کشیده شود. سپس با روغن به جا مانده در تابه قارچ ها را کمی تفت دهید. قارچ را به مخلوط مرغ و فلفل دلمه ای اضافه کنید.
۶
کف ظرفی را با کمی کره چرب کرده و کرپ را در ظرف قرار دهید. وسط کرپ کمی از مایه مرغ و قارچ ریخته و کمی پنیر موزارلا روی آن بپاشید. لایه های اطراف کرپ را روی قسمت وسط برگردانید. در صورت تمایل کمی پنیر هم روی کرپ بپاشید. کرپ های آماده شده را کنار هم درون یک ظرف مناسب فر بچینید. فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا ۱۰ دقیقه گرم شود. کرپ ها را روی پنجره وسط فر قرار دهید تا حدود ۵ دقیقه کرپ ها حرارت دیده و پنیر موزارلا آب شود. نوش جان
تصاویر مراحل تهیه

کرپ قارچ و مرغ

بیشتر
نظرات دستور پخت

کرپ قارچ و مرغ