مواد لازم

کوکی یلدایی بدون فر

۱۵
مواد اصلی
کره
۱۵۰ گرم
پودر قند
نصف پیمانه
تخم مرغ
۱ عدد
وانیل
یک چهارم قاشق چای خوری
آرد
۲ پیمانه
طرز تهیه

کوکی یلدایی بدون فر

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
‌کره و پودرقند را با دور تند همزن بزنید تا سفید رنگ و سبک بشه سپس تخم مرغ ، و وانیل را اضافه کنید و یک دقیقه با دور کند.همزن هم بزنید. آردراطی چندمرحله اضافه کنید.خمیر رو زیاد ورز ندید، فقط با پنجه های دست ورز بديد با کف دست اصلا چون شیرینیتون به روغن میوفته و خشک میشه زیاد هم ورز ندید که به روغن بیفته در حدی که به دست نچسبه کافیه،یا (میتونید وقتی آرد رو که اضافه کردید با همزن هم بزنید) بعد ارد رو به حدی اضافه کنید که به دست نچسبه.
۲
آرد زیادی کوکی رو سفت می‌کنه پس میزان آرد تقریبی هستش. خمیررادرکیسه فریزردریخچال به مدت ۳۰ دقیقه قراردهید. خمیررابین دوتا پلاستیک یا کاغذروغنی به قطر نیم سانت پهن کنید قالب بزنید.من از کاتر قالب هندوانه و انار استفاده کردم ودرفر۱۷۵ درجه به مدت ۱۵ دقیقه بپزید.
۳
پخت کوکی بدون فر👇 تابه ی درب دار که کف ضخیم داره رو کاغذ روغنی بذارید.و کوکی ها رو قرار بدید. تابه رو روی حرارت متوسط با شعله پخش کن بذارید و بعد از یک الی دو دقیقه شعله رو کم کنید و ده دقیقه بذارید بمونه. دور کوکی ها که طلایی شد آماده هست، صبر کنیدتا خنک بشه و بعد کوکی ها رو جدا کنید.
۴
برا تزیین کوکی هندوانه من از ۱۰۰ گرم فوندانت سفید استفاده کردم فوندانت رو با وردنه به قطر یک یا دومیل باز کردم و با کاتر هندونه کاتر زدم و بعد روی کوکی ها قرار دادم و کمی لبه هاش رو فشار دادم که به کوکی بچسبند. میتونید هم پشت فوندانت رو با قلمو کمی آب بزنید و روی کوکی ها قرار بدید. بعد با قلمو و رنگ پودری سبز لبه های فوندانت رو رنگ زدم و یه قسمت رو سفید گذاشتم و بعد دوباره با قلمو و رنگ پودری قرمز باقی کوکی رو رنگ کردم و برای دونه های هندونه هم از رنگ مشکی استفاده کردم.
۵
و برای کوکی انار هم به همین روش هندوانه انجام بدید. فوندانت قرمز رو با وردنه باز کنید و با کاتر انار کاتر بزنید و روی کوکی ها قرار بدید.
سایر نکات

کوکی یلدایی بدون فر

✔فر رو ۱۵ دقیقه از قبل گرم کنید
✔کوکی ها رو که کاتر زدید ۱۰ دقیقه بذارید یخچال بعد داخل فر قرار بدید.
عکس و تصاویر ارسالی از کوکی یلدایی بدون فر
نظرات دستور پخت

کوکی یلدایی بدون فر