مواد لازم

كيك هزار ورق با توت‌فرنگی

۶
مواد اصلی
خمیر هزارلا (یا هزار ورق )
۵۰۰ گرم
خامه شیرین شده
۱۰۰ گرم
گردو
۲۰۰ گرم
هل آسیاب شده
۱ قاشق سوپ خوری
پودر قند
به مقدار لازم
توت فرنگی متوسط و سفت
۱۰ عدد
کلمات کلیدی

كيك هزار ورق با توت‌فرنگی

طرز تهیه

كيك هزار ورق با توت‌فرنگی

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
۱ بسته خمير هزار لايه را باز كرده و هر كدام از خميرها را جدا از هم روي سطح آردپاشي شده ميز يا كابينت قرار دهيد. در صورت تمايل با وردنه آنها را باز و نازك كنيد. بعد از نازك كردن، هر دو طرف خمير را كمي آرد بپاشيد و خمير را با توجه به قالبي كه انتخاب كرده‌ايد به همان شكل (دايره يا مربع) و اندازه ببريد.
۲
نكته: تعداد خميرهاي بريده شده هم بستگي به مواد مياني شيريني و ارتفاع شيريني‌تان دارد.
۳
فر را با دماي ۳۵۰ درجه فارنهايت يا ۱۸۰ درجه سانتي‌گراد روشن كنيد و بگذاريد يك ربع تا ۲۰ دقيقه گرم شود. آرد اضافي روي خميرهاي آماده را با برس يا قلم‌موي آشپزخانه پاك كرده و خميرها را با دقت روي سيني فر چرب نشده پهن كنيد.
۴
سيني را در طبقه وسط فر بگذاريد و ۱۵ تا ۲۰ دقيقه صبر كنيد تا خميرها خوب پخته شوند. بعد از اين مدت سيني فر را بيرون آورده و كناري بگذاريد تا سرد شود. مدت لازم براي سرد شدن خمير پنج تا شش ساعت است.
۵
نكته: اگر تمام خمير مورد نيازتان براي پخت توي سيني فر جا نشد، بعد از پنج تا شش ساعت يك بار ديگر مرحله پخت را تكرار كنيد.
۶
در فاصله زماني‌اي كه قرار است خمير سرد شود، مي‌توانيد مواد مياني شيريني را آماده كنيد؛ پس گردوها را در آسياب بريزيد و به پودر تبديل كنيد.
۷
بعد از گذشت همان پنج تا شش ساعت با كاردك خميرهاي آماده يا درواقع همان نان‌هاي شيريني‌ را با دقت و به آرامي از سيني فر جدا كنيد.
۸
سعي كنيد خميرها سالم جدا شوند ولي اگر احيانا بعضي از آنها تكه‌تكه شدند هم نگران نشويد. از همان تكه‌هاي خرد شده هم مي‌توانيد استفاده كنيد. البته بهتر است لايه‌ اول و آخر شيريني درسته و كامل باشد.
۹
يك لايه نان را در قالب مورد نظر بگذاريد. اين همان اولين لايه شيريني است. بعد مقداري پودر قند روي آن بپاشيد. حالا با كاردك خامه را روي نان خوب پهن كنيد و مقداري هل و گردوي پودر شده روي خامه بريزيد. برگ‌هاي توت‌فرنگي‌ها را هم جدا كرده و آنها را با يك چاقوي تيز به صورت ورقه ورقه ببريد. سپس چند ورق از توت‌فرنگي را روي سطح خامه پر از هل و گردو بچينيد.
۱۰
مواد فوق را با لايه ديگري از نان بپوشانيد و دوباره كارپخش خامه را انجام دهيد. اين كار را آن‌قدر تكرار كنيد تا مواد و خامه تمام شود. لايه آخر هم يك ورقه نان و مقداري پودر قند است كه البته با توت‌فرنگي تزئين شده.
عکس و تصاویر ارسالی از كيك هزار ورق با توت‌فرنگی
نظرات دستور پخت

كيك هزار ورق با توت‌فرنگی