مواد لازم

چيز كيک پنير وسبزيجات

۴
مواد اصلی
بیسکویت شور
۲ بسته
کره
۶۰ گرم
پنیر خامه ای
۲۰۰ گرم
ماست خامه ای
۲۰۰ گرم
سس مایونز
۱/۴ پیمانه
پنیر پارمیجانو (پارمیزان یا پارمسان) پودر شده
۲ قاشق سوپ خوری
سبزیجات معطر ریزخردشده به همراه پیازچه
۲ پیمانه
پودر ژلاتین
۲ قاشق سوپ خوری
آب سرد
به مقدار لازم
فلفل سیاه ،آویشن و فلفل قرمز
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

چيز كيک پنير وسبزيجات

طرز تهیه

چيز كيک پنير وسبزيجات

درجه سختی
زمان تهیه ۴۵
دقیقه
زمان پخت ۰
دقیقه
۱
ابتدا بيسكويت‌ها را پودر كرده و با كره ذوب شده مخلوط کنید. براي به دست آوردن مزه بهتر مي‌توان كمي فلفل سياه، قرمز و كمي آويشن به آن اضافه كرد.
۲
مخلوط آماده شده را در یک قالب بریزید، با پشت قاشق آن را فشار دهید و به مدت ۳۰ دقیقه دريخچال بگذارید تا انسجام لازم را پیدا کند.
۳
پودر ژلاتين را در ظرفي ريخته و مقداري آب سرد روي آن بريزيد؛ به حدي كه رویش را كامل بپوشاند؛ سپس به روش بن‌ماري يا با مایكروفر آن را حل كنيد.
۴
ماست، پنير، سس مايونز و پودر پنير پارمسان را با هم مخلوط كنيد. بهتر است همه این مواد از نوع كم‌چرب استفاده شود. بعد ژلاتين حل شده را اضافه و مخلوط كنيد. سبزيجات خرد شده به همراه پیازچه را هم مي‌توانید با پنير مخلوط كنيد و هم می‌توانید به صورت يك لايه روي بيسكويت‌ها بريزيد.
۵
قالب را از يخچال در آورده و بعد اين مايه را روي بیسکویت خرد شده بريزيد و به مدت ۲ تا ۳ ساعت آن را در یخچال ساعت قرار دهيد. براي اينكه سبزيجات تازه بمانند بهتر است روي قالب را با يك ورق فويل آلومينیوم بپوشانيد
سایر نکات

چيز كيک پنير وسبزيجات

براي اين دستور سالاد احتياج به يك قالب كمربندي داريد يا اينكه آن را در یک ظرف شيشه‌اي درست کنید كه از بيرون طبقات آن پيدا باشد.
نظرات دستور پخت

چيز كيک پنير وسبزيجات