مواد لازم

سالاد مرغ و لبو و انار

۶
مواد اصلی
سیب زمینی بزرگ
۲ عدد
سینه مرغ پخته
۲ عدد
گردو خردشده
۱ پیمانه
تخم مرغ
۴ عدد
انار دانه شده
۱ عدد
سس مایونز
۱/۲ پیمانه
لبو
۳ عدد
نمک و فلفل
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

سالاد مرغ و لبو و انار

طرز تهیه

سالاد مرغ و لبو و انار

درجه سختی
زمان تهیه ۵۰
دقیقه
زمان پخت ۰
دقیقه
۱
ابتدا مواد سالاد را آماده کنید. سیب‌زمینی‌ها را بپزید. سپس پوستشان را بگیرید و رنده کنید. لبوها را هم بپزید و بعد از جدا کردن پوستشان رنده کنید. تخم‌مرغ‌ها را بپزید و صبر کنید تا خنک شوند. آن‌ها را هم پوست گرفته و رنده کنید. تکه‌های مرغ را داخل کاسه‌ای ریش‌ریش کنید.
۲
حالا سالاد را آماده کنید. یک بشقاب بزرگ انتخاب کنید و وسط آن یک لیوان قرار دهید. سیب‌زمینی رنده شده را داخل بشقاب، دور لیوان بریزید تا شبیه حلقه شود. سیب‌زمینی‌ها را کمی فشار دهید و روی آن مقداری نمک و فلفل بریزید. در انتها مقداری سس روی آن بمالید.
۳
حالا نوبت تکه‌های مرغ است. آن‌ها را هم روی لایه‌ سیب‌زمینی بریزید و کمی فشار دهید. روی این لایه هم مقداری نمک و فلفل و سپس سس مایونز بمالید.
۴
لایه‌ بعدی را گردو بریزید و همین کار را انجام دهید. تخم‌مرغ‌های رنده شده را روی لایه‌ی گردو بریزید و پخش کنید. نمک، فلفل و سس مایونز را هم روی آن بریزید.
۵
لبوهای رنده شده را روی لایه‌ی تخم‌مرغ بریزید و پخش کنید. در انتها دانه‌های انار را روی مواد بریزید و کمی فشار دهید. یادتان نرود روی همه‌ لایه‌ها نمک و فلفل بریزید و مقداری سس مایونز روی آن‌ها بمالید.
۶
سالاد را داخل یخچال قرار دهید تا کاملاً سفت شود، سپس آن را از یخچال خارج کرده و سرو کنید.
سایر نکات

سالاد مرغ و لبو و انار

در صورت تمایل می توانید به جای سس مایونز از سس سالاد فرانسوی یا سس ماست استفاده کنید.
عکس و تصاویر ارسالی از سالاد مرغ و لبو و انار
نظرات دستور پخت

سالاد مرغ و لبو و انار