حانی
حانی
دسر یاقوتی
حانی
۳۶

دسر یاقوتی

۶ مرداد ۹۸
مهر ورزان زمان های کهن هرگز از خویش نگفتند سخن .......

سلام
عزیزان از همراهی تون سپاسگزارم.
...
ژله بستنی ویترینی
حانی
۲۰
سلام دوستان عزیز.
وقتتون بخیر
این ژله رو داخل قالب کیک بستنی های اماده درست کردم خیلی راحت از ظرف خارج شد.




ممنون از همراهی تون.

#رمضان#۹۸#ژله#پاپیون#
...
کیک ساده خانگی
حانی
۱۴۲

کیک ساده خانگی

۳۰ شهریور ۹۶
گوش کن گوش کن

صدای نفسهای پاییز را می شنوی؟

این زیباترین فصل خدا آمد

غم و اندوهت را به برگ درختان آویزان کن.....
چند روز دیگر می ریزند.

منبع: سایت فتوکده
...
کیک اسفنجی
حانی
۲۸

کیک اسفنجی

۲۹ شهریور ۹۶
سلام دوستان عزیز وقت پاییزی تون بخیر.

#کیک#اسفنجی#قبلافرستادم خیلی استقبال شد ! دوباره فرستادم .البته عکس مراحلش روهم با توضیحات کامل فرستاده بودم از اون هم خیلی استقبال شد.



دوستان پاپیونی​ لطفاً یاد بگیرید اگر از کار دوستی ایده می‌گیرید بایه فاصله ی زمانی کوتاه شما هم همون کار رو به نام خودتون ارسال نکنید اون دوست نهایتا کارش ۶۰۰ تا لایک خورده و برای شما که کپی می‌کنی وبه نام خودت میزنی ایده رو ، حداقل ۳۰۰۰تا لایک می خوره.این جا ثابت شده لایک برای همه مهمه .



پایدار باشید.
...
اسپاگتی سبزیجات
حانی
۵۱

اسپاگتی سبزیجات

۲۰ مرداد ۹۶
سلام به دوستان عزیز

ممنون از همراهی شما خوبان.


سلامت باشین و سربلند.
...
کیک دارچینی
حانی
۷۸

کیک دارچینی

۵ تیر ۹۶
سلام دوستان عزیز

باآرزوی قبولی طاعات

عید مبارک.
...
شله زرد
حانی
۶۴

شله زرد

۲۲ خرداد ۹۶
سلام به دوستان عزیز
طاعات قبول.

دوستان مهربانم که بیادم هستید ، سپاسگزارم.

سلامت و سربلند باشید.


#رمضان#۱۳۹۶#شله#زرد#
...
هفت سین
حانی
۱۰۱

هفت سین

۱۵ فروردین ۹۶
سلام سال نو مبارک دوستان.
هفت سین امسال که همشون برای سالهای قبلمه که خودم درست کرده بودم :) تخم مرغهام برای ۹۵ آینه ام برای ۹۵ گلدون سفالی ها برای ۹۵ ننه اسکندر و اسکندر که باخمیر چینی برای ۹۴ اون ظرفم که زیر سبزه ی سمت چپ خودم امسال طراحی کردم سبزه هام که ظرفهاش برای پارساله و امسال توش سبزه عدس انداختم :)

ان شاالله همیشه سلامت باشین و سربلند.
...
کیک یزدی
حانی
۸۰

کیک یزدی

۱۶ اسفند ۹۵
سلام دوستان عزیز
این کار ارسالی آخر من در سال ۹۵ هست ان شاالله که بهترینها هر لحظه نصیبتون بشه و در کنار عزیزانتون شاد باشین.
این کاپ کیک های خوشمزه وآسون رو زیاد درست میکنم چون دستورش خیلی ساده است و مواد در دسترس. قبلا فرستادم واسه دوستانی که ندیدن دوباره می نویسم.
آرد ۲ لیوان سر صاف شکر ۱ لیوان سر صاف تخم مرغ به دمای محیط رسیده ۲ عدد روغن مایع یک سوم لیوان پودر هل ۱ ق چ بکینگ پودر ۲ ق چ گردوی نیم کوب حدود ۷ تا گلاب یک ق غ آب ( یا شیر) دوسوم لیوان من اکثرا آب می ریزم
اول تخم مرغ رو دوسه دقیقه میزنیم بعد شکر رو اضافه کرده می زنیم کشدار بشه حالا روغن مایع پودر هل وگلاب و آب رو اضافه کرده مخلوط کنید آرد و بکینگ پودر رو سه بار الک کنید کم کم به مایع اضافه کنید ودورانی مخلوط گردو در آرد بغلطونید به مایع اضافه کنید کمی هم بزنید مخلوط بشه.
داخل کپسولیها تا دوسوم از مایع بریزید در فر از قبل گرم شده بزارید ۲۵ تا ۳۰ دقیقه بمونه تا بپزه بعد پخت دوست داشتین روش سس شکلاتی برزید.
در همین مواد می تونید گردو رو حذف کنید وبجاش ۲ ق غ پودر نارگیل بریزید و جای دو سوم لیوان فقط آب ، ترکیب آب و گلاب باشه این دستور هم عالی میشه .
دوستان عزیز شاد باشین و خدانگهدارتون.
...
نان شیر مال
حانی
۳۲

نان شیر مال

۱۴ اسفند ۹۵
سلام
دوستای خوبم در دو کار قبلیم که تو این تصویر عکس راست از پایین هست نان رول دارچینی درست کردم که گفته بودم در کار بعدی دستورش رو میزارم سه بار فرستادم پاپیون حذف میکرد. این یه خمیر واقعاخوبه که بافتی بسیار سبک داره .
اول دو ق غ پودر مخمر و با دو ق غ شکر بایک پیمانه آب ولرم و یک پیمانه شیر ولرم رو خوب مخلوط کنید و دو پیمانه ی سرصاف آرد الک شده بهش اضافه کنید دوباره مخلوط کنید در جای گرم ۱۰ دقیقه بزارید بمونه. ( از پیمانه برنج استفاده کردم)
حالا این مواد رو بیارین وبهش یک سوم پیمانه روغن مایع اضافه کنید هم بزنید پودر هل یک ق چ خوری بهش اضافه کنید و حالا آرد الک شده تا جایی اضافه کنید که خمیر به دست نچسبه ۱۰ دقیقه ورز میدهیم در جای گرم میزاریم ۱۰دقیقه بمونه. میبینید که یه خمیر حجیم وکاملا لطیف و سبک دارین .
از خمیر چونه های کوچک گرفته با وردنه باز میکنیم روش با برس کره ذوب شده می زنیم کمی شکر و پودر دارچین می پاشیم در صورت دلخواه گردوی نیم کوب شده بعد رول کرده در ظرف مورد نظر کنار هم می چینیم وروش رو با مخلوط زرده تخم مرغ زعفران دم کرده وکنجد رومال کرده در فر از قبل گرم شده با درجه حرارت ۱۸۰ بمدت ۲۵ دقیقه می زاریم بپزه آخر گریل را روشن کرده تاروش کامل طلایی بشه من وقتی گرم بود روش شربت بار ریختم.این توضیح کار قبیلم بود.
برای این نان جدید که در تصویر میبینید که برش خورده است با نصف موادی که در دستور گفتم این نان رو درست کردم خمیر رو باز کردم در قالب گذاشتم روش شکر سس شکلاتی و گردو ریختم دوباره یه خمیر باز کردم روش و لبه هاش رو با فشار انگشت بستم روی خمیر رو با ترکیب خامه و زعفران دم کرده رومال کردم بعد پخت روش شربت بار ریختم. در تصویر برش خورده می بینید که نان بافت بسیار خوبی داره.
شاد باشین.
...