کبسه مرغ عربی

۲۹ خرداد ۰۲
۲.۷k
کبسه غذایی اصالتاً عربستانی است و به عنوان غذای ملی عربستان سعودی نیز شناخته می‌شود. نوع سنتی این غذا در عربستان با گوشت و برنج درست می‌شود. هر چند اعتقاد بر این است که کبسه بومی یمن است، زیرا شباهت‌هایی با مندی که اغلب در کشورهایی مانند قطر، عمان، امارات متحده عربی، بحرین و کویت رایج است، دارد.

مواد اولیه :
برای ۴-۵ نفر :
۱.۵_۲ کیلو مرغ
یک عدد پیاز بزرگ
 ۴ حبه سیر
۴ عدد گوجه فرنگی
۲ ق غ رب گوجه
۳ پیمانه برنج
روغن زیتون کره حیوانی
ادویه ها : نمک / فلفل / زردچوبه ادویه های کبسه : هل ، دارچین ، زیره ٫ فلفل قرمز ٫ میخک ٫ انیسون ستاره‌ای ٫برگ بو ٫ گشنیز .


طرز تهیه :

پیاز رو نگینی خرد و سرخ کنید . سیر و زردچوبه رو اضافه کنید . مرغ هارو اضافه کنید نمک و فلفل بزنید و کاملا سرخ کنید. ( ادویه کبسه رو اضافه کنید ) ( مقدار استفاده از ادویه ها کاملا سلیقه ایه) رب و گوجه های خرد شده رو اضافه کنید و اجازه بدین سرخ بشن. حدود ۲-۳ لیوان اب جوش اضافه کنید و اجازه بدین یک ساعت با شعله کم بپزه . برنج رو بشورید و با آب و نمک یک ساعت نم کنید . بعد از پختن مرغ ها ، مرغ هارو از سس خارج کنید و آب مرغ از صافی رد کنید. آب برنج خالی کنید و داخل قابلمه بریزید به اندازه یک بند انگشت بالا تر از روی برنج ها آب مرغ صاف شده بریزید . ( اگر آب مرغ کم بود ابجوش بریزید) و با حرارت بالا اجازه بدین برنج بجوشه و اب برنج خشک بشه. داخل قابلمه تمیز روغن و زعفرون بریزید و مرغ هارو کف قابلمه بچینید برنج هارو روی مرغ ها بریزید و اجازه بدین ۴۰-۴۵ دقیقه برنج دم بکشه. و بعد داخل دیس برگردونید و از طعم بی نظیر این غذا لذت ببرید
...