20  نوع سالاد فصل با گوشت
20 نوع سالاد فصل با گوشت
1 )  سالاد اروپایی

یک و یک‌دوم قاشق سوپ‌خوری سس خردل را با یک قاشق سوپ‌خوری پودر آویشن، دو حبه سیر له‌شده، یک‌سوم پیمانه سرکه بالزامیک، یک‌سوم پیمانه روغن‌زیتون و مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید. نیمی از سس را داخل یخچال بگذارید. سیصد گرم راسته گوشت گوساله را به‌صورت تکه‌های باریک خرد کنید، سپس داخل بقیه سس بغلتانید.
یک عدد کاهو را خرد کرده و بشویید. بعد از اینکه خشک شد، آن را داخل ظرفی بریزید. گوجه و پیاز کباب و سرد شده را هم داخل ظرف بریزید. حالا تکه‌های گوشت را روی سالاد قرار دهید. سالاد را با بقیه سس سرو کنید.

2 )  سالاد سزار

چهار عدد فیله مرغ را آغشته به نمک و فلفل کرده و داخل مقداری روغن سرخ کنید. فیله‌های مرغ را به صورت تکه‌های کوچک خرد کرده و کنار بگذارید. سه حبه سیر را رنده کنید و در ظرفی با سه‌چهارم پیمانه سس مایونز رژیمی، تکه‌های مرغ، سه قاشق سوپ‌خوری پنیر پارمزان رنده‌شده، یک قاشق سوپ‌خوری سس خردل و یک قاشق سوپ‌خوری آبلیمو مخلوط کنید
حالا سالاد را آماده کنید. داخل یک کاسه کاهو پیچ خرد‌شده را بریزید. سسی که آماده کرده بودید را هم داخل کاسه بریزید. تکه‌های نان و در صورت تمایل مقداری گردوی پودر‌شده هم بریزید. مواد را به‌آرامی با هم مخلوط کنید. حالا می‌توانید سالاد را سرو کنید.

3 ) سالاد تن ماهی و لوبیا سفید

دو عدد کنسرو تن ماهی را بیست دقیقه در آب بجوشانید، سپس محتویات داخل آن را داخل ظرفی بریزید و خرد کنید. چهار پیمانه لوبیا سفید پخته را همراه با یک پیمانه پیاز قرمز نگینی خرد‌شده به تن ماهی اضافه کنید. نصف پیمانه جعفری خردشده هم بریزید. مواد را به‌آرامی با هم مخلوط کرده و داخل یخچال بگذارید تا سرد شود.

4 )  سالاد سالمون فرانسوی

چهار عدد سیب‌زمینی را بپزید، سپس آن ها را پوست بگیرید و مکعبی خرد کنید. سیب‌زمینی‌های خردشده را داخل ظرفی بریزید. دو عدد فیله سالمون را آغشته به نمک و فلفل کنید، سپس داخل تابه همراه با کمی روغن سرخ کنید. تکه‌های ماهی سرخ‌شده را از تابه خارج کرده و صبر کنید تا خنک شوند، سپس آن ها را مکعبی خرد کنید و به سیب‌زمینی اضافه کنید. یک پیمانه مخلوط جعفری، پیازچه و شوید خردشده هم بریزید.
مواد را به‌آرامی با هم مخلوط کنید. برای این سالاد می‌توانید از این سس استفاده کنید: یک‌چهارم پیمانه سس خردل را با یک قاشق سوپ‌خوری آبلیمو، یک‌سوم پیمانه روغن‌زیتون و مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید، سپس روی سالاد بریزید و خوب هم بزنید. حالا می‌توانید سالاد را سرو کنید.

5 ) سالاد پاستاد و مرغ کاری

ابتدا سه عدد سینه مرغ بدون استخوان را با یک عدد پیاز خرد‌شده و مقداری زردچوبه و آب بگذارید بپزد. مرغ‌های پخته را به‌صورت مکعبی خرد کرده و کنار بگذارید. یک بسته پاستای شکل‌دار را داخل آب جوش بریزید. مقداری نمک و زردچوبه هم اضافه کنید. صبر کنید تا پاستا کاملا نرم شود، سپس آن را در سبدی بریزید و کنار بگذارید تا سرد شود.
برای آماده کردن سس، یک پیمانه سس مایونز را با یک پیمانه ماست و دو قاشق چای‌خوری پودر کاری مخلوط کنید. به میزان لازم نمک و فلفل هم بریزید. سس را روی سالاد بریزید و هم بزنید تا به خورد مواد برود. سالاد را داخل یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود، سپس آن را سرو کنید.

6 ) سالاد مرغ و آناناس با سس خامه

یک عدد سینه مرغ را بپزید، سپس آن را ریش‌ریش کرده و داخل ظرف گودی بریزید. دو عدد سیب‌زمینی پخته را پوست بگیرید و مکعبی خرد کنید. دویست گرم آناناس را هم مانند سیب‌زمینی مکعبی خرد کنید.
مواد را با هم مخلوط کنید. برای درست کردن سس سالاد، حدود سیصد گرم خامه صبحانه را با یک‌دوم پیمانه پنیر پارمسان و کمی نمک مخلوط کنید. اگر می‌خواهید سس سالاد کمی شیرین شود، حدود یک یا دو قاشق سوپ‌خوری آبِ کمپوت آناناس را هم اضافه کنید. حالا سس را روی سالاد بریزید و هم بزنید. سالاد را تا موقع سرو داخل یخچال قرار دهید.

7 )  سالاد استیک یونانی

یک‌دوم پیمانه سرکه بالزامیک را با یک قاشق سوپ‌خوری عسل، یک قاشق چای‌خوری رزماری خرد‌شده، دو قاشق سوپ‌خوری سس سویا، سه قاشق سوپ‌خوری روغن‌زیتون، یک‌دوم قاشق چای‌خوری فلفل قرمز خردشده، سه حبه سیر له‌شده و مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید.
کیسه را تکان دهید تا مواد به خورد گوشت بروند. زیپ‌کیپ را حداقل به مدت 12 ساعت داخل یخچال قرار دهید. بعد از زمان ذکر‌شده داخل تابه مقداری روغن بریزید و صبر کنید تا داغ شود، سپس تکه‌های گوشت را داخل آن سرخ کنید.
یک پیمانه گوجه‌فرنگی گیلاسی و یک پیمانه زیتون بدون هسته هم اضافه کنید. حدود سیصد گرم پنیر فتا را خرد کرده، آن را هم به مواد اضافه کنید. در انتها تکه‌های گوشت سرخ و خنک شده را هم اضافه کنید. سالاد را با سسی که از قبل آماده کرده بودید، سرو کنید.

8 ) سالاد مرغ مکزیکی با چیپس ترتیلا

ابتدا سس سالاد را آماده کنید. یک‌چهارم پیمانه گوجه‌فرنگی بدون پوست و خرد شده را همراه با یک‌چهارم پیمانه گشنیز خردشده، دو قاشق سوپ‌خوری روغن‌زیتون، یک قاشق سوپ‌خوری سرکه بالزامیک، یک قاشق سوپ‌خوری آبلیمو، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری پودر زیره، یک حبه سیر خردشده و مقداری نمک و فلفل سیاه داخل مخلوط‌کن بریزید تا سس یکدستی حاصل شود. سس را تا موقع سرو داخل یخچال قرار دهید.
اگر چیپس ترتیلا در دسترس نبود می‌توانید از چیپس خلالی ساده استفاده کنید. دو پیمانه مرغ پخته و ریش‌ریش‌شده هم به مواد اضافه کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید. موقع سرو سس را روی سالاد بریزید.

9 ) سالاد ماهی

یک کیلوگرم ماهی بدون تیغ را به صورت تکه‌های سه سانتی‌متری خرد کنید. آن ها را آغشته به مقداری نمک و فلفل، آبلیمو و روغن‌زیتون کنید. بعد از مدتی تکه‌های ماهی را داخل روغن سرخ کنید. نیم کیلوگرم سیب زمینی را بپزید، سپس آن ها را پوست بگیرید و مکعبی خرد کنید.
در ظرف دیگری نصف پیمانه سس مایونز رژیمی را با یک‌چهارم پیمانه روغن‌زیتون، دو قاشق سوپ‌خوری آبلیمو، دو قاشق سوپ‌خوری سرکه سیب و مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید تا سس یکدستی حاصل شود.

10 ) سالاد بادمجان با تن ماهی

سه عدد بادمجان را پوست بگیرید و به‌صورت مکعب‌های بزرگ خرد کنید. مقداری نمک روی آن ها بریزید و سپس داخل سبدی قرار دهید. حدود 30 دقیقه صبر کنید. بعد بادمجان‌ها را بشویید و در سبدی بریزید تا خشک شوند. تکه‌های بادمجان را داخل روغن خوب سرخ کنید. تن ماهی را بیست دقیقه داخل آب بجوشانید.
حالا سس را آماده کنید. دو پیمانه ماست کم چرب را با دو قاشق سوپ‌خوری آبلیمو و مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید. نصف قاشق چای‌خوری پودر آویشن و یک قاشق چای‌خوری نعنا خشک هم اضافه کنید. در صورت تمایل می‌توانید مقداری سس مایونز رژیمی به سس اضافه کنید.

11 ) سالاد میگو و آووکادو

پانصد گرم میگوی پاک و تمیز‌شده را داخل ظرفی بریزید. آبِ دو عدد لیمو ترش، یک قاشق سوپ‌خوری سیر خردشده و به میزان لازم نمک و فلفل هم بریزید و میگوها را خوب آغشته به مواد کنید. حدود ده دقیقه صبر کنید تا میگوها مزه‌دار شوند، سپس آن ها را داخل تابه همراه با مقداری روغن سرخ کنید.
وقتی میگوها سرخ شدند، صبر کنید تا خنک شوند، سپس آن ها را هم داخل ظرف بریزید. دویست گرم ژامبون مرغ یا گوشت را به‌صورت نواری برش بزنید و در مقداری روغن سرخ کنید. وقتی سرد شدند، آن ها را هم به مواد اضافه کنید. در انتها نصف پیمانه پنیر پارمزان رنده‌شده هم اضافه کنید.

12 ) سالاد استیک و سیب زمینی با سس مخصوص

فر را با دمای 180 درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. یک کیلوگرم سیب‌زمینی را بشویید و هر کدام را به چهار قسمت تقسیم کنید. روی تکه‌های سیب‌زمینی مقداری روغن‌زیتون، نمک و فلفل بریزید. سیب زمینی‌ها را روی سینی فر بچینید.
یک عدد کاهو را به‌صورت تکه‌های بزرگ برش بزنید و بشویید. بعد از اینکه کاملا خشک شدند، آن ها را داخل ظرفی بریزید. نصف پیمانه جوانه گندم، نصف پیمانه جوانه ماش و سه عدد پیازچه خردشده هم اضافه کنید. یک پیمانه برگ شاهی هم اضافه کنید. در انتها تکه‌های گوشت و سیب‌زمینی را اضافه کنید.
دو قاشق سوپ‌خوری سس مایونز رژیمی هم اضافه کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید. در صورت تمایل مقداری آبلیمو هم بریزید. سالاد را داخل ظرف مورد نظرتان بریزید و همراه با سس سرو کنید.

13 ) سالاد پاستا و گوشت با سس بادام زمینی

سیصد گرم گوشت راسته گوساله را به‌صورت مستطیل‌های سه در یک سانتی‌متری خرد کرده . آن ها را آغشته به آبلیمو و فلفل سیاه کنید، سپس داخل مقداری روغن سرخ کنید. تکه‌های گوشت را می‌توانید کباب هم بکنید.
پاستا و قارچ‌های خنک شده را داخل ظرفی بریزید. دو عدد هویج را رنده کرده و به مواد اضافه کنید. سه عدد پیازچه را ریز خرد کنید. آن را هم اضافه کنید. پوست دویست گرم بادام‌زمینی را بگیرید. کمی آن ها را خرد کرده و به مواد اضافه کنید. در انتها تکه‌های گوشت را اضافه کنید. مواد را با هم ترکیب کنید.

14 ) سالاد تن ماهی با برنج

دو پیمانه برنج را از مدتی قبل خیس کرده و سپس بپزید. برنج پخته را در ظرفی بریزید و در یخچال بگذارید تا کمی خنک شود. دو عدد کنسرو تن ماهی را بیست دقیقه داخل آب بجوشانید. صبر کنید تا کمی سرد شوند، سپس تن ماهی را به برنج اضافه کرده و مخلوط کنید. دویست گرم نخود‌ فرنگی را بپزید.
برای آماده کردن سس این سالاد، چهار الی پنج قاشق سوپ‌خوری سس مایونز رژیمی را با سه قاشق سوپ‌خوری روغن‌زیتون، دو قاشق سوپ‌خوری آبلیمو و مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید. سس را روی سالاد بریزید و به‌خوبی هم بزنید. حالا می‌توانید سالاد را سرو کنید.

15 ) سالاد مرغ و ریواس در گوجه شکم پر

یک عدد سینه مرغ پخته ریش‌ریش شده را داخل ظرفی بریزید. دو عدد ریواس را ریز خرد کرده و به مرغ اضافه کنید. یک پیمانه شاهی یا اسفناج، دو عدد پیازچه ریز خرد‌شده و نصف پیمانه بادام‌هندی خردشده هم اضافه کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید.
سس را داخل ظرف سالاد بریزید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید. ظرف را به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار دهید.در این فاصله ده عدد گوجه فرنگی سفت و بزرگ را بشویید و بگذارید خشک شوند.

16 ) سالاد مرغ و سبزیجات با سس هزار جزیره رژیمی

دو عدد سینه مرغ را بپزید و بعد به‌صورت مکعبی خرد کنید. سه عدد ریواس را هم به‌صورت نگینی خرد کنید. ریواس و تکه‌های مرغ را داخل کاسه بزرگی بریزید. سه عدد پیازچه خردشده، یک پیمانه ذرت کنسروی، یک پیمانه نخود فرنگی پخته و دو پیمانه بروکلی شسته و خردشده را هم اضافه کنید.
حالا سس را آماده کنید. زرده و سفیده پنج عدد تخم‌مرغ آب‌پز را از هم جدا کنید. زرده‌ها را ریز رنده کرده و با نصف پیمانه سرکه سفید یا سرکه سیب، یک پیمانه روغن‌زیتون و یک قاشق چای‌خوری سس قرمز تند مخلوط کنید. سفیده‌ها را هم ریز رنده کرده و با جعفری و پیازچه ریز خردشده مخلوط کنید.

17 ) سالاد تره فرنگی با تکه های مرغ

سه عدد سیب‌زمینی را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید، سپس آن ها را آغشته به نمک و فلفل کرده و در مقداری کره سرخ کنید. دو عدد هویج را نگینی خرد کرده و آن ها را نیم‌پز کنید. هویج‌ها را داخل سبدی بریزید تا خشک شوند. شش عدد خیار شور را هم خرد کرده و کنار بگذارید.
حالا سبزیجات خردشده را همراه با دو پیمانه سینه مرغ پخته و خردشده داخل ظرفی بریزید و با هم مخلوط کنید. نصف پیمانه جوانه گندم، نصف پیمانه برگ‌های کوچک شاهی و یک پیمانه ذرت کنسروی هم به مواد اضافه کنید.

18 ) سالاد استیک و سبزیجات کبابی با سس گشنیز

ابتدا باید سس سالاد را آماده کنید. دو قاشق سوپ‌خوری آبلیمو را با دو قاشق سوپ‌خوری پیازچه خردشده، سه قاشق سوپ‌خوری گشنیز خردشده، دو قاشق سوپ‌خوری روغن‌زیتون، یک تا دو قاشق سوپ‌خوری عسل، یک حبه سیر خرد‌شده، نصف قاشق چای‌خوری پودر چیلی، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری پودر زیره و به میزان لازم نمک مخلوط کنید.
بعد از زمان ذکر‌شده تکه‌های گوشت را کباب کنید. یک عدد بلال را هم کباب کنید. چهار عدد فلفل‌سبز شیرین را از وسط نصف کنید و روی سینی فر بچینید. یک عدد پیاز را هم خلالی خرد کرده و روی سینی قرار دهید. یک پیمانه گوجه‌فرنگی گیلاسی را از وسط نصف کنید. آن ها را هم روی سینی بچینید. تکه‌های فلفل، پیاز و گوجه را آغشته به روغن‌زیتون کنید،
وقتی خشک شدند، آن ها را داخل ظرف سالاد بریزید. تکه‌های پیاز، فلفل و گوجه‌های کبابی سرد‌شده را هم بریزید. دانه‌های بلال را با چاقو جدا کرده و داخل ظرف بریزید. در انتها تکه‌های گوشت کبابی را بریزید. سالاد را با بقیه سس گشنیز سرو کنید.

19 ) سالاد بوقلمون با گردو

یک عدد سیب را بشویید و خرد کنید. یک قاشق چای‌خوری آبلیمو روی تکه‌های سیب بزیدید تا تغییر رنگ ندهند. تکه‌های سیب را همراه با دو پیمانه بوقلمون پخته و ریش‌ریش شده داخل ظرف گودی بریزید. یک چهارم پیمانه کشمش را بشویید و در سبدی بریزید تا خشک شوند،
برای آماده کردن سس، نصف قاشق سوپ‌خوری پودر کاری را داخل تابه روی حرارت به مدت یک دقیقه تفت دهید، سپس داخل ظرفی بریزید و صبر کنید تا سرد شود، سپس نصف پیمانه ماست، نصف قاشق چای‌خوری زنجبیل رنده‌شده، یک قاشق سوپ‌خوری عسل، چهار قاشق سوپ‌خوری سس مایونز رژیمی، یک قاشق چای‌خوری کنجد، دو قاشق سوپ‌خوری روغن کنجد و مقداری نمک و فلفل و آبلیمو هم اضافه کنید. مواد را خوب مخلوط کنید.

20 ) سالاد پاستا و تن ماهی

دویست و پنجاه گرم پاستای شکل‌دار را داخل قابلمه حاوی آب جوش بریزید و صبر کنید تا کاملا نرم شوند، سپس داخل سبد بریزید و با آب سرد آبکشی کنید. یک قوطی تن ماهی را بیست دقیقه داخل آب بجوشانید، سپس محتویات داخلش را داخل ظرفی بریزید. دویست گرم بروکلی را خرد کرده و بشویید.
برای آماده کردن سس، چهار قاشق سوپ‌خوری سس خردل را با یک قاشق سوپ‌خوری سرکه سیب، دو قاشق سوپ‌خوری سس ماست، سه قاشق سوپ‌خوری روغن‌زیتون و مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید. حالا باید سس را روی سالاد بریزید و خوب هم بزنید تا به خورد مواد برود. سالاد را تا موقع سرو داخل یخچال قرار دهید.