6 راه حل خانگی و طبیعی برای رشد دوباره ابروها
6 راه حل خانگی و طبیعی برای رشد دوباره ابروها

اهمیت ابروها در زیبایی ظاهری ما بسیار تاثیرگذار است. اما تحت تاثیر ناهماهنگی و یا عدم تعادل هورمون‌ها، کمبود مواد غذایی و کندن نامناسب موهای ابروها ۶ تا ۸ ماه زمان لازم است تا موهای ریخته شده دوباره رشد کنند و ابروها به حالت طبیعی خود بازگردند.

روغن کرچک :

روغن کرچک حاوی ترکیبات شیمیایی بسیار خاصی است که در سایر دانه‌ها و یا روغن‌ها کمتر دیده می‌شود. این روغن را به آرامی به مدت ۲ تا ۳ دقیقه روی هر یک ابروهای‌تان ماساژ دهید و بگذارید برای مدتی روی آن باقی بماند.

نارگیل و لیمو :

یکی آبدار و دیگری حالت سفت و خمیری دارد اما ترکیب روغن نارگیل و پوست لیمو مطمئنا می‌تواند به رویش مجدد ابروهای‌تان کمک کند. یک چهارم فنجان روغن نارگیل را درون یک ظرف تمیز بریزید و چند تکه پوست لیمو هم اضافه کنید.
به دلیل اینکه این ترکیب اغلب فاقد هرگونه عوارض جانبی برای پوست است می‌توانید از این درمان برای مدتی طولانی استفاده کنید. اگر می‌خواهید روزها از این درمان استفاده ‌کنید کافی است درست ۲ ساعت بعد از مصرف این محلول از در معرض مستقیم نور خورشید قرار گرفتن خودداری کنید.

آلوئه ورا :

اگر شما هم به دلیل کندن نامناسب و بی‌رویه موها، ابروهایی نازک دارید توصیه می‌کنیم حتما از شیره و یا عصاره آلوئه‌ورا استفاده کنید. برگ‌های آلوئه‌ورا را بکنید و فشار دهید تا شیره آن بیرون بیاید و بعد خیلی آرام آن را روی ابروهای‌تان ماساژ دهید تا به خوبی جذب شود. تاثیرات آلوئه‌ورا برای کمک به درمان پوست و رشد بیشتر و دوباره موها شگفت‌انگیز است.

پیاز :

گوگرد موجود در پیاز می‌تواند کمک موثری در پرپشت کردن و رشد سریع‌تر و مجدد موهای ابروها باشد. یک پیاز را له کنید و آب آن را به کمک یک گوش‌پاک‌کن روی پوست و زیر ابروها بمالید. سعی کنید به هیچ وجه آن را نشویید تا به طور کامل از مزایای استفاده از آن بهره‌مند شوید.

تخم شنیلیله :

مقداری تخم شنبلیله را له کنید تا خمیر شوند و شب‌ها درست قبل از اینکه بخوابید و یا صبح زود قبل از اینکه به حمام بروید این خمیر را روی ابروهای‌تان بمالید. می‌توانید برای اینکه خمیرتان نرم‌تر شود و انسجام بهتری پیدا کند کمی روغن بادام هم به آن اضافه کنید. روغن بادام موجب رطوبت بیشتر پوست‌تان هم خواهد شد.

شیر :

شیر و سایر فرآورده‌های حاصل از آن مملو از پروتئین و انواع ویتامین‌ها هستند. یک گوش‌پاک‌کن را درون ظرفی حاوی مقداری شیر فرو کنید و شب‌ها روی ابروهای‌تان بمالید. خواص ذاتی و طبیعی شیر موجب تغذیه مناسب موها و ریشه‌های آن خواهد شد و صد البته که سریع‌تر هم رشد خواهند کرد.
منبع : سلامتیسم