آشنایی با صبحانه های چاق کننده
آشنایی با صبحانه های چاق کننده

در این مطلب، قصد داریم شما را با طرز تهیه صبحانه‌ های چاق کننده آشنا کنیم. برای شما ۹ دستور صبحانه برای افزایش وزن آماده کرده ایم. با ما همراه باشید.
امروزه چاقی مسئله‌ای فراگیر شده و افراد چاق به دنبال روش‌هایی برای کاهش وزن هستند. اما افرادی هم وجود دارند که می‌خواهند به دلایل مختلف، وزن خود را اضافه کنند.

1 ) حریره بادام زمینی و جودوسر

صد گرم بلغور جو دوسر به شما ۴۰۰ کالری و ۲۸ گرم بادام زمینی برشته شده و بدون نمک، حدود ۱۶۶ کالری همراه با ۱۲۶ کالری گرفته شده از چربی‌های سالم را به شما می‌دهد.

مواد لازم

جو پوست کنده ۱ فنجان -آب۳ فنجان -بادام زمینیبرشته شده و بدون نمک۱۵ عدد -کشمش¼ فنجان -پودر دارچین۱ قاشق چایخوری -شیر۱ فنجان -عسل۱ قاشق غذاخوری -موزقطعه قطعه شده۱ عدد
آب باقی مانده را همراه با پودر دارچین درون یک قابلمه ریخته و بگذارید تا بجوشد.جو خیس خورده را همراه با آب آن به درون قابلمه اضافه کنید.
قابلمه را از روی حرارت برداشته و بادام زمینی و کشمش‌ها را اضافه کنید.شیر و عسل را به آن‌ها اضافه کنید.

2 ) گرانولا با آجیل و شیرمواد لازم

جو دوسر ۲ فنجان -دانه گندم۱ فنجان -کورن فلکس۱ فنجان -عدس برشته شده ½ فنجان -بادام ½ فنجان -گردو¼ فنجان -کشمش¼ فنجان -خرمابدون هسته و قطعه قطعه شده۱۲ عدد -شکر قهوه‌ای۱ قاشق غذاخوری -عسل¼ فنجان -کرهآب شده۲ قاشق غذاخوری
در یک کاسه بزرگ، جو را با دانه گندم، کورن فلکس، عدس، بادام، گردو، کشمش و خرما مخلوط کنید.
محتویات گرانولا را درون تابه بریزید.بگذارید حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر پخته شود. در حین پخت گاهی آن را بیرون آورده و سریع هم بزنید.

نحوه مصرف :

حدود یک و نیم فنجان گرانولا را درون یک کاسه بریزید.یک فنجان شیر گرم به آن اضافه کنید.میوه‌های مورد نظر خود را قطعه قطعه کرده و به گرانولا اضافه کنید.

3 ) املت

تخم مرغ سرشار از کالری و پروتئین است.

مواد لازم

تخم مرغ۲ عدد -سیب زمینیپوست کنده و رنده شده۱ عدد بزرگ -هویجپوست کنده و رنده شده۲ عدد -پیاز بزرگ و خرد شده۱ عدد -نمکبه میزان لازم -کرهآب شده۲ قاشق غذاخوری -برگ گشنیزخرد شده۱ قاشق غذاخوری -زیره سبز۱ قاشق چایخوری -پودر فلفلبه میزان لازم
زیره سبز را به آن اضافه کرده، بگذارید تا به جلز و ولز بیفتند.پیاز را اضافه کرده و آن‌ها را سرخ کنید تا رنگ آن‌ها طلایی شود.
به پیاز و سیب زمینی، هویج، نمک، برگ گشنیز و ادویه جات را اضافه کنید و با قاشق هم بزنید.یک ماهی تابه دیگر را بر روی حرارت متوسط گرم کنید.

4 ) میلک شیک شکلاتی همراه با میوه خشکمواد لازم

شیر۲ فنجان -پودر نسکوئیک¼ فنجان -خرمابدون هسته و خرد شده۵ عدد -بادامخرد شده۱۰ عدد -موزقطعه قطعه شده۱ عدد متوسط
سپس، پودر نسکوئیک را اضافه کرده و سریع مخلوط کنید.حال شیر را اضافه کرده و آن‌ها را مخلوط کنید تا میلک شیک شما حاضر شود.

5 ) ساندویچ بادام و پنیرمواد لازم

نان چند غله۴ عدد -بادام۱۲ عدد -کره بادام زمینی۲ قاشق غذاخوری -پنیرخرد شده ¼ فنجان -پودر کاکائو -۲ قاشق غذاخوری -کرهآب شده۲ قاشق غذاخوری
½ قاشق غذاخوری کره را درون یک تابه کوچک ریخته و بگذارید گرم شود.بادام‌ها را به کره اضافه کرده و آن‌ها را با شعله کم، برشته کنید.
پنیر را بر روی دو تکه نان بمالید.بادام‌ها را بر روی پنیر قرار دهید.سپس نان‌هایی که کره بادام زمینی به آن‌ها زده‌اید را بر روی دیگر نان‌ها قرار دهید.ساندویچ خود را با سیب و شیر میل کنید.

6 ) شیرینی بلغور جو

یکی دیگر از صبحانه های چاق کننده ای که قصد داریم طرز تهیه آن را به شما آموزش دهیم، شیرینی بلغور جو است. این شیرینی حاوی ۷۷ کالری و ۵ گرم پروتئین خوب است.

مواد لازم 

جوبرشته شده۲ فنجان -تخم مرغ۱عدد -عسل۱ قاشق غذاخوری -سس سیب۱/۴ فنجان -پودر پروتئین۲ قاشق بزرگ -کرهآب شده۱ قاشق چایخوری -نارگیل خرد شده وبرشته شده۱ قاشق غذاخوری -بادامآسیاب شده۳ قاشق غذاخوری
ظرف شیرینی پزی را چرب کنید.مواد را به صورت اسکوپ و با فاصله درون ظرف قرار دهید. ظرف را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر قرار دهید.سپس آن را بیرون آورده و بگذارید تا خنک شود.

7 ) شیک شکلات و جومواد لازم

پودر پروتئین۲ قاشق بزرگ -پنیر لور½ فنجان -جو پخته شده½ فنجان -سیببزرگ، پوست کنده و خرده شده۱عدد -پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری -عسل۲ قاشق غذاخوری -کره بادام۲ قاشق غذاخوری

8 ) شیک کره بادام زمینی و موزمواد لازم

شیر۲ فنجان -کره بادام زمینی۲ قاشق غذاخوری -پودر پروتئین شکلاتی ۲ قاشق بزرگ - عسل۲ قاشق غذاخوری -دانه کتان۱ قاشق غذاخوری -موزپوست کنده و خرد شده۱عدد

9 ) میلک شیک کره بادام زمینی و زغال اخته مواد لازم

ماست پر چرب۱ و ½ فنجان -عسل۱ قاشق غذاخوری -پودر پروتئین شکلاتی۱ فنجان -جو برشته شده۱ فنجان -زغال اخته¼ فنجان -خرمابی هسته و خرده شده ۲ قاشق غذاخوری -دارچین½ قاشق چایخوری -کره بادام۱ فنجان
سپس، جو، ماست و عسل را به ترکیب اضافه کرده و دوباره آن‌ها را مخلوط کنید.مواد را درون ظرف مورد نظر خود ریخته و پودر دارچین بر روی آن‌ها بپاشید.
افزایش وزن لزوما به معنی پر کردن شکم با کیک، شیرینی یا دیگر غذا‌های شیرین یا ناسالم نیست. شما می‌توانید با خوردن غذای سالم، وزن خود را افزایش دهید. اطمینان حاصل کنید که وعده‌های غذایی تان حاوی پروتئین، سبزیجات و میوه‌ها باشد.
منبع : مجله اینترنتی ستاره