آیا شستن پوست صورت با آب برنج مفید است ؟
آیا شستن پوست صورت با آب برنج مفید است ؟

آب برنج می تواند آسیب دیدگی های پوست ناشی از نور خورشید را از بین ببرد. آب برنج کلاژن پوست را افزایش می دهد و این موجب جلوگیری از ایجاد خطوط در صورت می گردد.
امروزه،آب برنج برای بهبود پوستمورد استفاده قرار می گیرد. آب برنجبرای نرم کردن پوست و از بین بردن مشکلات پوستی مفید است. از جمله مزیت های آب برنجاین است که به راحتی می توانید آن را در منزل آماده کنید و هزینه ای برای آن نپردازید.

مزایای آب برنج بر پوست :آب برنج روشن کننده پوست :

سایت های بسیاری توصیه می کنند که برای روشن کردن پوست از آب برنجاستفاده کنید. در حقیقت، محصولات تجاری بسیاری که در بازار موجود هستند حاوی آب برنجمی باشند این محصولات عبارتند از: صابون ها، تونرها و کرم ها.

آب برنج برای صورت :

آب برنجمی تواند آسیب دیدگی های پوست ناشی از نور خورشید را از بین ببرد. آب برنج کلاژن پوست را افزایش می دهد و این موجب جلوگیری از ایجاد خطوط در صورت می گردد. شراب برنج نیز می تواند دارای خصوصیات طبیعی برای حفاظت از پوست در برابر نور خورشید می باشد.

پوست خشک :

آب برنج می تواند به التهاب پوست که به دلیل برخی از عناصر موجود در محصولات وجود دارد، نیز کمک می کند. استفاده از آب برنج به پوست های خشک و آسیب دیده ناشی از سدیم لارل سولفات کمک می کند.

موهای آسیب دیده :

اینوسیتول موجود در آب برنج می تواند به تعادل موها کمک کند. آب برنج می تواند به موهای آسیب دیده که بسیار شکننده هستند نیز کمک کند.

ناراحتی های دستگاه گوارش :

برخی از افراد پیشنهاد می کنند که نوشیدن آب رنج به مسمویت غذایی و معده درد نیز کمک می کند. همچنین می تواند به اسهال کمک کند زیرا حاوی مقدار اندکی آرسنیک می باشد. نوشیدن مقدار زیادی آب برنج به دلیل وجود آرسنیک در آن می تواند موجب سرطان، بیماری های عروقی، فشار خون، بیماری های قلبی و دیابت نوع دوم می گردد.

اگزما،آکنه،زخم و التهاب :

تعداد زیادی از مردم اظهار کرده اند که آب برنج می تواند به نرم شدن پوست و از بین بردن زخم های ناشی از اگزما کمک می کند. براساس آنچه که از ویژگی های آب برنج می دانیم، به نظر می رسد که این اظهارات درست باشد. اگرچه هنوز به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است.

مشکلات بینایی :

برخی عقیده دارند که آب برنج یا خوردن نوع خاصی از برنج می تواند مشکلات بینایی از جمله مشکلات قرنیه چشم را برطرف کند که این بیماری موجب تاثیر در دید افراد مسن و کوری آن ها می گردد. اگرچه هنوز به مطالعه بیشتری در این زمینه نیاز است.

محافظت از پوست در برابر نور خورشید :

مواد شیمیایی موجود در آب برنج می تواند از پوست در برابر نور خورشید محافظت کند. تحقیقی نشان داد آب برنج وقتی که با ترکیبات گیاهی استخراج شده ترکیب شود می تواند تاثیر موثری در حفاظت از پوست داشته باشد.

چگونه از آب برنج استفاده کنیم ؟

راه های بسیاری برای این کار وجود دارد. در اصل روشی که از آن استفاده می کنید زیاد مهم نمی باشد.

جوشاندن آب برنج :

4 برابر برنج، آب در قابلمه بریزید و آن را بجوشایند. سپس ظرف را از روی شعله بردارید. برنج آن را به کمک صافی جدا کنید. کمی آن را بفشارید تا مواد شیمیایی آن خارج شوند. می توانید آب برنج را برای یک هفته در یخچال نگه داری کنید. قبل از استفاده با آب معمولی آن را ترکیب کنید.

خیساندن برنج در آب :

می توانید برنج را در آب خیس کنید سپس تمام مراحل بالا را انجام دهید اما به جای جوشاندن آن بهتر است که به مدت 30 دقیقه آن را در آب گرم نگه دارید و سپس آن را بفشارید و از صافی عبور دهید. در انتها آن را در یخچال قرار دهید.

استفاده از آب برنج برای موها :

مقداری روغن خوش عطر برای ایجاد بوی خوب به آب برنج بیافزایید. آب برنج را به ریشه های مو بزنید و بعد از 10 دقیقه موهای خود را آبکشی کنید.
منبع : الو دکتر