عکس خورش ترشی گرما
آباجی نانا
۴۷
۴۴۹

خورش ترشی گرما

۳ تیر ۹۶
کته و ترشی گورما 😊😋🍛🍛🍛🍛🍛🍛
همراه ترشیهایی که خودم درست کردم 😉😊✨
ترشی گل کلم و لبو🍠، و ترشی فلفل 😀🔥
این بار ساده سرو کردم چون حال تزیین نداشتم💤⭐


امام علی_و_آرزوهایش

شخصیت پنهان آدمیان را می‌توان از طریق گمشده‌ها و آرزوهایشان شناخت؛ بگو در زندگی در جستجوی چه هستی، تا بگویم که هستی.

وقتی به تاریخ زندگی امام_علی (ع) و کتاب نهج البلاغه باز می‌گردیم، شاید بتوانیم ادعا کنیم که مهمترین آرزوهای امام علی، از یک سو تاسیس یک جامعه سالم و عادلانه است که روابط حاکمان با مردم و مردم با یکدیگر از روی انصاف و عدالت باشد، و از سوی دیگر آرزوی بسیار مهم دیگر امام ترغیب مردم به برگزیدن شیوه زندگی_اخلاقی است و بهرمندی از وقت و زمان، برای تربیت فضیلت‌های مهم اخلاقی در باطن و رفتار خویش.

🌟🌟🌟انسانی که محبوب امام علی است چندین ویژگی مهم دارد:

۱. امام علی از افراد زودباور دنباله‌رو بیزار است و از شر چنین انسان‌های بی‌محتوایی از خدا طلب مرگ می‌کند، و در مقابل، انسان‌های خردمند و دور‌اندیش را دوست دارد و ستایش می‌کند.

۲. امام علی انسان‌های خویشتن‌داری که قدرت کنترل نفس و احساسات خود را در کف دارند عزیز و یاور خود می‌داند و از افراد بی‌پروایی که لاف دوستی می‌زنند اما اسیر تمایلات نفس خود و گرفتار زنجیر غیظ و غضب هستند بیزاری می‌جوید.

۳. امام علی فروتنی را دوست دارد و از کبریایی و سرکشی بیزار است، و به همین سبب حتی به حقوق دشمنان خود نیز احترام می‌گذارد و از راه حل خشونت آمیز به شدت پرهیز می‌کند.

۴.امام علی زبان را معرف شخصیت انسان دانسته و مهمترین ویژگی پیروان صادق خود را صداقت و ادب در زبان می‌داند و از درغگویان و یاوه‌سرایان بیزار و با آنان بیگانه است.

۵. و بالاخره، علی انسانی را که به خداوند و آفرینش عشق می‌ورزد و شخصیت‌های اهل دل و معنویت را عمیقا دوست می‌دارد، و به وجودشان می‌بالد.

💫 شاید وقت آن رسیده باشد که از خود بپرسیم
ما کدام سوی این داستان ایستاده ایم...




...
نظرات