عکس حلوا شیر خشک
chef
۶۸
۲.۳k

حلوا شیر خشک

۴ تیر ۹۶
#حلوا_شیرخشک

مواد لازم
آرد سفید 1 لیوان
شیر خشک 1 لیوان
آب سه چهارم لیوان
شکر 2 لیوان
گلاب ½ لیوان
روغن و کره بمیزان لازم
هل و زعفران
آرد را تفت دهید ( من در مورد این حلوای خاص همیشه از آرد سفید سه صفر استفاده می کنم. هرچه کیفیت آرد بهتر باشه مزه حلوا بهتر میشه)
شیر خشک را اضافه کنید ( چون شیر خشک خیلی سریع می سوزه ظرف را از روی حرارت بردارید)
حالا روغن یا کره را اضافه کنید (نکته کار اینه که کره توی طعم حلوا شدیدا تاثیر داره می تونید از ترکیب کره و روغن استفاده کنید. اگه میخواید حلواتون مجلسی بشه کار رو با یک لیوان کره شروع کنید و اگه نیاز بود باز کره اضاف کنید. من امروز از ½ لیوان روغن مایع و 50 گرم کره استفاده کردم باید مواد را مرتب هم بزنید. حتی یک دقیقه غفلت موجب پشیمانیست!!! شیر خشک خیلی حساسه و سریعا می سوزه! مواد را آنقدر روی حرارت ملایم هم بزنید تا به رنگ مطلوب برسید.
آب ، شکر و زعفران را روی حرارت قرار داده و بعد از یکی دو جوش ، هل و گلاب را اضافه کنید. مخلوط آرد و شیر را از روی حرارت برداشته و شربت را به آن اضافه کنید.مجددا روی حرارت ب مدت ۱ دقیقه قرار بدید و همونجور شل از روی حرارت بردارید
یه حلوای بسيااار لطیف و.کشدار خواهيد داشت که عاشقش میشيد😍☺️
*من از یک و نیم پیمانه شکر استفاده کردم ولی باز بنظرم زیاد بود توصیه میکنم شما یک.پیمانه استفاده کنید چون شیرخشک هم خودش شیرین هست.
*نکته بعدی اینکه حتما موقع اضافه کردن شیرخشک آرد از روی حرارت برداريد و اگر احیانا شيرخشک گلوله گلوله شد وقتی شهد رو اضافه کردید و هنوز حالت مایع داره صافش کنید دوباره بذارید رو حرارت تا به غلظت دلخواه برسه. فقط نذارید حلواتون سفت بشه چون وقتی حلواتون خنک میشه خودش سفت میشه همونجور شل از روی حرارت بردارید
...
نظرات