عکس عدس پلو. با برگ مو
rahil6566
۸
۶۷۰

عدس پلو. با برگ مو

۳ مرداد ۹۶
:عدس پلو با برگ مو

عدس. ۱/۵پیمانه
برنج ۳پیمانه
برگ مو ۲۰۰گرم
پیاز ۱عدد درشت
زردچوبه. ۱ق م
دارچین ۱/۲ق چ
نمک و. فلفل به میزان لازم
روغن به میزان لازم
زعفران دم کشیده ۳ق غ
کشمش پلویی ۱۰۰گرم

طرز تهیه:
۱)ابتدا برنج را پاک کرده و بشویید و در ظرف مناسبی با مقداری آب و. نمک بخیسانید.
۲)عدس ها را پاک کرده و. بشویید و حداقل ۶ساعت بخیسانید سپس قابلمه مناسبی انتخاب کنید،عدس و. مقداری آب که تا روی عدس ها را بگیرد در قابلمه بریزید و قابلمه را روی شعله با حرارت زیاد قرار دهید تا آب بجوش بیاید و سپس شعله را کم کنید تا عدس با حرارت مناسب پخته شود(دقت کنید که عدس له نشود).
۳)برگ مو را شسته و. خوب خرد کنید و. کنار بگذارید.
۴)پیاز را پوست بگیرید،بشویید و خرد کنید.
۵)تابه مناسبی انتخاب کنید و روی شعله بگذارید،مقداری روغن درون تابه بریزید و. صبر کنید تا داغ شود سپس پیاز خرد شده را به تابه اضافه کنید و. با حرارت ملایم خوب سرخ کنید.
۶)پیاز را از تابه خارج کرده و. مقداری روغن درون تابه بریزید،این بار برگ مو خرد شده را به تابه اضافه اضافه کنید و با حرارت ملایم سرخ کنید،سپس زردچوبه را اضافه و سرخ کنید.
۷)پیاز و. عدس پخته شده را بدون آب اضافه عدس به تابه اضافه کنید.نمک و. فلفل مایع میانی را اندازه کنید و. شعله را خاموش نمایید.
۸)قابلمه مناسبی را انتخاب کنید مقداری آب درون آن بریزید و. صبر کنید تا بجوش بیاید سپس برنج خیسانده شده را به قابلمه اضافه کنید و. صبر کنید تا برنج نیم پز شود.سپس آنرا آبکش کنید.
۹)ابتدا شعله پخش کن را روی حرارت بگذارید سپس قابلمه مناسبی انتخاب کنید و. روی شعله پخش کن بگذارید حالا مقداری روغن درون قابلمه بریزید و. صبر کنید تا مقداری داغ شود حالا سیب زمینی نازک خلال شده را کف قابلمه بچینید مقداری نمک بپاشید و. نصف پلو را روی سیب زمینی ها بریزید سپس مایع عدس و. برگ مو را روی پلو بریزید و. دوباره باقی مانده پلو را در قابلمه بریزیدو در قابلمه بگذارید و صبر کنید تا پلو دم بکشد.
۱۰)تابه کوچیکی انتخاب کنید و. روی حرارت بگذارید مقداری روغن درون قابلمه بریزید،سپس کشمش های شسته شده را به قابلمه اضافه و مقداری تفت دهید.
۱۱)بعد از دم کشیدن پلو مقداری از پلوی سفید در قابلمه را بردارید و با زعفران مخلوط کرده و برای تزیین کنار بگذارید
۱۲)حالا پلو. را هم بزنید و با پلو زعفرانی و کشمش پلویی تزیین و سرو نمایید
...
نظرات