عکس دستور پست قبلی
touba
۱۴
۱.۲k

دستور پست قبلی

۶ مرداد ۹۶
toubahaghani:
کیک آلبالو ?? و بستنی آلبالو ??
مواد لازم کیک :
آرد ۲۵۰ گرم
کره ۱۵۰ گرم
شکر ۱۵۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
آب آلبالو نصف پیمانه
بکینگ پودر یک قاشق چایخوری
آلبالو به مقدار لازم
طرز تهیه:
قبل از هر چیز مواد کیک رو به دمای محیط برسونید. آرد رو سه بار الک کنید و هسته آلبالوها رو بگیرید و فر رو با دمای ۱۸۰ درجه روشن و گرم کنید.
کره نرم شده در دمای محیط و شکر دانه ریز رو با همزن برقی خوب هم بزنید حدود دو دقیقه بعد تخم مرغ ها رو دونه دونه اضافه کنید و هر تخم مرغ رو باز یکی دو دقیقه ای هم بزنید بعد بکینگ پودر و ارد رو با هم مخلوط کنید و نصفی از آرد و نصفی از آب آلبالو رو اضافه کنید و با لیسه یا قاشق چوبی هم بزنید و بعد مابقی آرد و آب آلبالو ( که بهتره خونگی باشه)
قالب رو چرب و آرد پاشی کنید و آرد اضافه رو خالی کنیدیا اینکه کاغذ روغنی گذاشته و چرب کنید مواد کیک رو داخل قالب ریخته سطح آنرا صاف کنید و بعد آلبالوهای بدون هسته رو روی آن چیده و در فر گرم به مدت ۳۵ الی ۴۵ دقیقه قرار دهید. با خلال چوبی تست شود.

و اما برای بستنی بدون ثعلب ??
هسته آلبالو ها رو بگیرید داخل ظرف دار دار پلاستیکی داخل فریزر قرار دهید کمی که یخ زد اونا رو با دو سه قاشق عسل داخل مخلوط کن بریزید میزان شیرینی بستگی به ذائقه خودتون داره و خوب میکس کنید و مجدد داخل ظرف دردار گذاشته و مجدد داخل فریزر بعد از چند ساعتی بیرون بیارید و با اسکوپ بستنی داخل ظرف سرو بریزید و بدلخواه با کمی شربت غلیظ آلبالو و خلال پسته تزیین کنید.
نوش جان
...
نظرات