عکس اوتمیل عسل

اوتمیل عسل

۷ شهریور ۹۶

#اوتمیل_عسل
مواد لازم برای تهیه اوتمیل
جو دو سر پرک ۴۰ گرم
شیر یک لیوان
عسل به میزان لازم

ابتدا شیر رو داخل قابلمه که روی حرارت گذاشتیم، میریزیم. جو دو سر رو اضافه کرده و هم میزنیم.
بعد دو سه دقیقه که شیر ولرم میشه میبینیم که در حال غلیظ شدنم هست، حالا به مقدار دلخواهمون عسل اضافه میکنیم. دو سه دقیقه بعد دیگه اوتمیل کاملا غلیظ شده و آماده اس و میتونیم نوش جان کنیم. البته اینکه غلظتش در چه حدی باشه به سلیقه خودمون بستگی داره.

مقدار کالری اوتمیل
1 لیوان شیر کم چرب 110 کالری
40 گرم جو دو سر پرک 140 کالری
1 قاشق مربا خوری عسل 20 کالری
مجموعا 270 کالری
همین طور که میبینین این صبحونه سالم علاوه بر سیر کنندگی، پر کالری هم نیست علاوه بر اون به خاطر داشتن شیر و غلات سبوس دار سرشار از مواد مغذی و مورد نیاز بدن ماست.

نکاتی در رابطه با اوتمیل
اوتمیل رو علاوه بر دارچین میتونین با طعم های مختلف دیگه مثل کاکائو، زعفرون و … درست کنین.
میوه های فصل گزینه هایی عالی برای میل کردن همراه اوتمبل هستن.
برای تهیه اوتمیل از جو دو سر پرک استفاده کنین نه جوی پرک چون لطیف تره و زودتر آماده میشه و کلا طعم بهتری داره.
غلظت اوتمیل روی گاز از غلظت اوتمیل داخل یخچال بیشتر میشه پس با توجه به اینکه چه غلظتی رو دوست دارین میتونین روی گاز یا داخل یخچالی درستش کنین.
طریقه درست کردن اوتمیل یخچالی به این صورته که همه مواد به جز عسل رو با هم مخلوط کرده و داخل یخچال میزاریم و شب تا صبح میزاریم بمونه شیر تو این مدت به خورد جو میره و اونو نرم میکنه حالا بهش عسل اضافه میکنیم و نوش جان میکنیم.
یه مقداری مزه جو میده ولی با میوه و عسل خوشمزه بود اگه بتونید برای بچه هاتون حداقل هفته ای یکبار درست کنید خیلی براشون مفیده
جو دوسر برای دوران بارداری فوق العاده ست همچنین برای کودکان
من از وقتی خواص فوق العاده شو خوندم یه بسته پودر جو دوسر هم گرفتم و تو انواع خورشت و آش و کلا غذاهای آبکیم یه قاشق ازش میریزم تا همه خانواده از خواصش استفاده کنن اینجوری اصلا تو مزه غذا هم تاثیری نداره و همچنین غلظت خوبی به غذا میده
...
نظرات