عکس شیرینی پفکی گردویی
zary.d
۳۴
۱.۳k

شیرینی پفکی گردویی

۸ اسفند ۹۶
#شیرینی_عید#شیرینی_پفکی_گردویی#پفکی_گردویی

اسمِ اسفند برای من همیشه حالِ خوب را با خودش به همراه داشت. درست مثلِ زمانی که عزیزی از سَفری دراز برمی‌گشت و تمامِ کوچه را دودش فرا می‌گرفت. مثل وقتی که مادرها می‌خواهند کسی فرزند دلبندشان را چشم نزند و فضای اتاق را پر از عطرِ خوشِ اسفند می‌کنند.
اسفند همیشه حالِ آدم را جا می‌آورد، حسِ خوب دارد. آدم آرام می گیرد، انگار تنها دودی ست که وقتی به چشمت می‌رود اشکت را در نمیاورد، دلت را نمی‌سوزاند، غمناکت نمی‌کند.
نمی دانم چه کسی اسم آخرین ماهِ سال را انتخاب کرده است، اما هر که بود خوب می‌دانست، نه دِی، نه آذر، نه آبان، نه مِهر، نه شَهریور و نه هیچ اسمِ دیگری... باید "اسفند" باشی که به بهار ختم شوی.

#میثم_اسفندیار
#شیرینی#شیرینی_پفکی_گردویی#شیرینی_عید#البوم_شیرینی_زری#عید
سلام دوستان و فالوورهای عزیزم بالاخره بعد از مدتی پست جدید دارم یه استراحت کوتاه داشتم از فضای مجازی ولی برگشتم شیرینی پفکی گردویی بسیار خوشمزه جزو سالمترین شیرینیهای عید میتونه باشه روغن جامد نداره که هیچ بخاطر وجود گردو کلی هم امگا سه داره
لطفا در تهیه ی شیرینیهای سنتی دستورات و مواد رو جایگزین نکنید به هیچ وجه.و از ترازو استفاده کنید تا بهترین نتیجه رو بگیرید.
دستور از خانم صالحه دردایی

مواد لازم:
پودر قند الك شده 75 گرم 
وانيل يك پنسه
زرده تخم مرغ 3 عدد
پودر هل سبز الك شده 1/4 قاشق چايخوري سرخالي
آب ليموترش 1/4 قاشق چايخوري
آرد يك قاشق چایخوری (در صورت تمايل)
گردو نيمكوب يا خيلي ريز خرد شده 60 تا 100 گرم
پودر پسته جهت تزیین
طرز تهيه:
کف سینی فر را کاغذ روغنی انداخته
پودر قند ،وانيل و زرده هاي تخم مرغ را با همزن برقي هم بزنيد تا كاملا سفيد رنگ ،غليظ و كشدار شده،اگر مقداري از آنرا برداشته و مجددا به ظرف برگردانيم مانند روبان روي هم چين بخورد.

پودر هل و آب ليموترش را اضافه كرده و مجددا در حد مخلوط شدن هم بزنيد.

در صورت تمايل آرد را اضافه كنيد و هم بزنيد،

همزن را خاموش كرده و گردوها را اضافه كنيد و مواد را با قاشق مخلوط كنيد.

فر ر روي 130 تا 150 درجه سانتي گراد روشن كنيد.از مواد به اندازه يك قاشق چايخوري كوچك برداشته و به فاصله 2 سانت از هم روي سيني فر بريزيد.مواد بايد كمي پهن شود

بعد كمي پودر پسته روي آن بريزيد.سيني را به مدت 15 دقیقه در فرقرار دهید تا شیرینیها بپرند.شیرینی تغییر رنگ چندانی نمیکند.
مدت پخت شیرینی ها تا ۲۰دقیقه قابل تغییر است .بعد از پخت مرکز شیرینیها کمی نرم است.
پس از خنک شدن شیرینیها انهارا از کاغذ روغنی جدا کرده در ظرف سرو بکشید.
...
نظرات