عکس باقلوا استانبولی
leili.a
۱۲۸
۱.۳k

باقلوا استانبولی

۲۳ فروردین ۹۷


برای درست کردن باقلوا حتما باید خمیر فیلو مخصوص باقلوا که نمک نداشته باشه را از لوازم قنادی فروشی ها تهیه کنید.
مواد میانی باقلوا را از قبل آماده کنید میتونید از ترکیب یک پیمانه گردو یا بادام یا پسته خرد شده در غذا ساز (نباید پودر بشه موقع خوردن باید زیر دندون بیاد)و سه قاشق غذاخوری پود قند و یک قاشق چایخوری پودر هل استفاده کنید سپس شربت رو آماده کنید یک و نیم پیمانه شکر و یک پیمانه آب رو روی شعله کوچیک باحرارت متوسط قرار بدید و بدون همزدن اجازه بدید شکر کاملا در آب حل بشه و بجوشه بعد از پنج دقیقه یک چهارم پیمانه گلاب و یک ق چ خوری زعفران( در صورت تمایل) اضافه کنید و دو سه دقیقه بعد یک ق چ آبلیمو اضافه کنید و کمی هم بزنید و از روی حرارت بردارید تا خنک بشه.
صد گرم کره رو به روش بن ماری ذوب میکنیم نونهای باقلوا رو لایه لایه توی سینی میزاریم روی هر لایه با برس حسابی کره بزنید بین هر پنج تا شش لایه از مواد میانی که قبلا با مغز ها آماده کردیم میریزیم و با قاشق به همه جای خمیر خوب پخش میکنیم دوباره خمیر و همینطور تکرار میکنیم.
میتونید باقلوا ها را چندین مدل درست کنید.
یا به شکل مستطیلی برش بدین هر لایه کره بزنید دوباره لایه بعد دوباره کره تا پنج لایه کره بزنید بعد مواد میانی را بریزید و لولش کنید و برش بدین.
یا شبیه باقلوای که من درست کردم در ظرف مربعی شکل لایه لایه روی هم بزارید و قبل ازقرار دادن در فر با چاقو به شکل لوزی یا مربعی شکل برش بزنید.و قتی همه باقلواها را چیدیم و برش زدیم دوباره مقداری کره آب شده و در صورت تمایل زعفران دم شده خیلی غلیظ روی همه باقلوا ها میریزیم.
و در فر ی که قبلا گرم کردیم با حرارت متوسط قرار میدیم تا زمانیکه زیرش طلاییبشه بعد روی فر را روشن میکنیم تا روی باقلوا ها هم طلایی بشه.
شربتی که از قبل آماده کردم و سرد شده را روی باقلوای داغ میریزیم.
اگه باقلواهاتون سرد شد شربت داغ میریزیم روش.
همیشه‌باید یکی از این دو داغ باشه تا به شربت کاملا جذب باقلوا بشه.
میتونید با این دستور چندین مدل و با طعم های مختلف با پسته یا گردو یا بادام با زعفران یا بدون زعفران
صاف و یک دست به شکل لوزی یا گرد یا لوله ای درست کنید.
*شربت اگر زیاد از حد بجوشد شکرک میزند.
نوش جان🎈🎈🎈

دستور از شهرزاد عزیز
...
نظرات