عکس لیموناد هندوانه
mohanna
۱۴
۷۳۰

لیموناد هندوانه

۲۱ خرداد ۹۷
موهای خیس ام را گوجه می کنم پشت سرم، بچه که بودم بابا این کار را می کرد و قند توی دلم آب می شد، قیافه ی جدی می گرفت مثل مهندس ها، فکر می کرد، یک بار از این ور می چرخاند، یک بار از آن ور، می خندیدم که:« چه فرقی می کند؟...» می گفت:« تو که پشت سرت رو نمی بینی، فرق دارد!...»

اخته ها را می شویم و توی قابلمه می ریزم، آنقدر که لازم است روی آن شکر می پاشم. با خودم فکر می کنم چه خوب است برای مربای اخته احتیاجی به درآوردن هسته ها نیست، کاش آلبالوها هم با هسته مربا می شدند. موزها سیاه شده اند، حتما دلشان می خواهند شیرموز شوند. نان را قیچی می کنم و سهم کبوترها را می ریزم روی هُره ی پنجره، اینجا توی خانه ی ما هر کسی سهمی دارد.

خانه را مرتب کردم، تمیز جارو کردم، غذا پختم، هوا کمی خنک شده، چای دم کردم با کمی بهارنارنج و هل، همه چراغ‌ها را روشن کرده‌ام، عروسی است انگار، خانه تمیز است و روشن، معطر و گرم، کارهای امروزم را نوشتم، خریدهای بیرون را انجام دادم، غذا را گذاشتم روی اجاق گاز، غذای ایرانی باید آرام، ریز ریز بپزد. همه چیز مرتب است، یاد بچگی ها افتادم، روزهایی که مدرسه نمی‌رفتم هنوز. مادر که مهمان داشت، اول از کارهایش یادداشت برمی داشت، خرید می‌کرد، غذا را می‌گذاشت بپزد و بعد به کارهای خانه می‌رسید، بخشی از همه ی ما، رونوشت‌ برابر اصل مادر است.

مهمان دارم، به دور و برم نگاه می کنم چیزی کم و کسر نباشد. موهایم را باز می کنم و از سمت دیگر می پیچم و گوجه می کنم پشت سرم. به خودم قوت قلب می دهم، خانه وقتی مادر دارد که کم و کسر ندارد.
#مریم_سمیع_زادگان


#لیموناد_هندوانه_مهنا_پزون

برای نصف هندوانه متوسط باید یک چهارم لیوان آبلیموی تازه،سه چهارم لیوان اب،چهارق شکر(شیرینی سلیقه ایه،میتونیدکمتر،بیشتر یاکلا حذف کنید.

هندوانه را خرد کنین و هسته هاشو اگه کمه با قاشق و اگه زیاده با رد کردن از آبکش جدا کنین حالا داخل مخلوط کن بریزید و اگه دوس دارین نوشیدنی کاملا رقیق وشفاف بشه از صافی خیلی ریز رد کنین بعد شربت آبلیمو رو اضافه و مخلوط کنین و نوش جان😍😍😍
...
نظرات