عکس شیرینی ماکارون
Farzaneh 70
۱۲۰
۱.۲k

شیرینی ماکارون

۲۴ خرداد ۹۷
سلام دوستای خوبم.نماز روزه هاتون قبول باشه و پیشاپیش عیدتون مبارک💖. اینم شیرینی های پر از ناز و ادای من. بچه ها شیرینی ماکارون ی شیرینی با مواد اولیه آسون ولی پر از نکته هست. و نیاز به تمرین داره منم برا بار دوم موفق شدم که درش بیارم. ولی واقعا ذوق مرگ شدم بعد از اینکه درس کردم. پس باتمام نکات دستورو مینویسم امیدوارم درست کنید و لذت ببرید😊
سفیده تخم مرغ ۳ عدد
پودر بادام ۱۲۵ گرم
شکر دانه ریز ۳۰ گرم
خاک قند ۲۰۰ گرم
رنگ ژله ای مورد نظر چند قطره
ابتدا خاک قند و پودر بادام رو از الک ریز میگذرونیم ی جزیی بادام زبر میمونه که از اون میگذریم
سپس سفیده تخم مرغ که از ی روز قبل مونده در یخچال و استراحت کرده رو میزنیم تا از لختگی در بیاد بعد سی گرم شکر دانه ریز و چند قطره رنگ که حتما ژله ای باشه رو اضافه کرده و هم میزنیم تا سفیده خوب فرم بگیره به طوری که ظرفو برمیگردونیم نریزه.
همزن رو کنار میزاریم و در دو سه مرحله پودر بادامو خاک قند رو اضافه میکنیم و با لیسک به صورت چرخشی از زیر به رو تا میزنیم. (این مرحله خیلییییی مهمه در پاشنه گرفتن ماکارون) تا جایی که مواد کش دار بشه بعد دیگر هم نمیزنیم.ی ماسوره ساده به قطر یک سانت در قیف گذاشته وماکارون ها روی صفحه سیلیکونی به صورت عمود پایپ کنید(صفحه رو روی سینی فر بزارید که موقع جابه جایی و رفتن فر خراب نشن )
ماکارونها رو میزاریم حدود نیم ساعت استراحت کنن به طوریکه انگشت به آن نچسبد و به اصطلاح رویه ببندد بع ماکارونها رو در دمای ۱۲۰ درجه در فری که از پنج دقیقه قبل روشن شده در طبقه وسط میگذاریم به مدت ۲۰ دقیقه. بعد از پخت تا یک ساعت به ات دست نمیزنیم تا خنک شوند و بعد وسط‌ اونها رو فیلینگ کرمفیل یا گاناش میگذاریم.
نوش جانتون😍😍😍
...
نظرات