عکس کیک خیس شکلاتی بارویه گاناش
Fatemeh.Tavas
۱۳۷
۱.۹k

کیک خیس شکلاتی بارویه گاناش

۱ شهریور ۹۷
.

✔️ #پرونده_باز_غدیر_تا_قیامت

#اتمام_حجت_امام_صادق_علیه_السلام_با_غدیر
1⃣ امام صادق علیه السلام فرمود: مردم درباره غدیر خود را به غفلت زدند.( ۱ )

2⃣ آن حضرت پس از نقل واقعه غدیر این آیه را خواندند که " یعرفون نعمه الله ثم ینکرونها "
یعنی : نعمت خدا را می شناسند و سپس آن را انکار می کنند.
و فرمودند : در روز غدیر آن را می شناسند و در روز سقیفه آن را انکار می کنند. ( ۲ )

3⃣ امام صادق علیه السلام با تعجب از محنت امیرالمومنین علیه السلام فرمودند ؛ در روز غدیر حضرت آن همه شاهد داشت ولی نتوانست حق خود را بگیرد در حالی که مردم با دو شاهد حق خود را می گیرند !! ( ۳ )

4⃣ امام صادق علیه السلام درباره ثبات قدم بر سر غدیر فرمودند : " پیامبر صلی الله علیه و آله " برای امیرالمومنین علیه السلام در غدیر خم پیمان گرفت و به ولایت او اقرار کردند.
خوشا به حال آنان که بر ولایت او ثابت قدم ماندند و وای بر کسانی که آن را شکستند .( ۴ )

5⃣ امام صادق علیه السلام در بیان استناد غدیر به قرآن می فرماید : خداوند عزوجل می فرماید : " یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک ... "
و از همین جاست قول پیامبر صلی الله علیه و آله که به علی علیه السلام فرمود:
" مَن کُنت ُ مَولاهُ فَعَلی مَولاه ..."( ۵ )

6⃣ آن حضرت در بیان اینکه غدیر آخرین رسالت پیامبر صلی الله علیه و آله بوده فرمود: خداوند در قرآن به پیامبر فرمود : " فاذا فرغت فانصب و الی ربک فارغب "
یعنی : آنگاه که از رسالت فراغت یافتی عَلَم و نشانه خود را نصب کن و وصی خود را معرفی کن و فضیلت او را بیان کن...
پیامبر صلی الله علیه و آله هم در بازگشت از حجه الوداع ندا داد تا مردم جمع شوند و فرمود : " من کنت مولاه فعلی مولاه ..." ( ۶ )

7⃣ امام صادق علیه السلام درباره کفر ابوبکر و عمر و عثمان فرمودند: آنگاه که ولایت بر آنان عرضه شد و پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: " من کنت مولاه فعلی مولاه " به آن کافر شدند.
بعد( در ظاهر اقرار کردند ) ولی آنگاه که پیامبر صلی الله علیه و آله از دنیا رفت کافر شدند ...
سپس کفر خود را بالاتر بردند و از آنان که با علی علیه السلام بیعت کرده بودند برای خود بیعت گرفتند .
اینان کسانی بودند که هیچ ایمانی برایشان نمانده بود. ( ۷ )

8⃣ امام صادق علیه السلام در سفری که از مدینه به مکه می رفتند ، در بین راه به مسجد غدیر رسیدند. در آنجا نگاهی به سمت چپ مسجد نموده فرمودند : آنجا جای پای پیامبر صلی الله علیه و آله است آنگاه که فرمود : " من کنت مولاه فعلی مولاه ..." ( ۸ )

9⃣ امام صادق علیه السلام فرمود: روز غدیر خم روزی است که امیرالمومنین علیه السلام برای معرفی و منصوب شد . پیامبر صلی الله علیه و آله برای او پیمان ولایت را برگردن مردان و زنان قرار داد. ( ۹ )

0⃣1⃣ امام صادق علیه السلام عظمت غدیر را چنین یاد کردند : " روز غدیر روز مهمی است که خداوند حرمت آن را بر مومنان عظیم قرار داده و دین را در آن کامل نموده و نعمت را بر آنان تمام کرده ، و آن عهد و پیمانی که از ایشان ( در عالم ذر ) گرفته بود تجدید نموده است)( ۱۰ )
...
نظرات