نکاتی برای پخت کیک اسفنجی
نکاتی برای پخت کیک اسفنجی

از نکات خیلی‌ مهم واسه داشتن یه کیک اسفنجی خوب اینه که به هیچ عنوان نباید قالبمون رو چرب کنیم اگه تو دستورش ما از کره و یا مارگارین یا روغن مایع استفاده نکردیم چون چربی‌ با وجود حرارت وارد بافت کیکمون میشه و حباب های هوائی که با زدن سفیده و زرده ایجاد کردیم رو از بین میبره .
همیشه بهتره از آرد کیک نه آرد معمولی‌ واسه درست کردن کیک اسفنجی استفاده بشه چون به کیکمون حالت پوک تری میده نسبت به بقیه آرد های معمولی‌ ، منظورم از آرد کیک آردیه که خیلی‌ بافتش سفید باشه و بدون بکینگ پودر باشه .
پس یادمون باشه زیاد پودرش نمی‌کنیم فقط طوری که حس کنیم خوردهاشو چون اگه زیاد پودرش کنیم زمانی‌ که شکرو با سفیده هم می‌زنیم شکری که زیادی پودر شده باشه وقتی‌ با سرعت زیاد با سفیده قاطی‌ میشه نمیتونه ساختار سفیده رو بشکنه تا سفیده پف بیشتری بکنه و حالت استنباط بیشتری داشته باشه
قبل از آماده کردن کیک باید همه مواد کیک رو اندازه بگیریم و آماده کنار دستمون باشه چون ما باید خیلی‌ سریع کارمان انجام بدیم تا اون حباب های که ایجاد شده تو مایع کیک از بین نره یعنی‌ قبل از شروع کار قالبمونو آماده می‌کنیم مواد اندازه گیری می‌کنیم و همه چی‌ آماده واسه شروع .
تو بعضی‌ از دستورهای کیک اسفنجی زرده و سفیده جدا زده میشه و تو بعضی‌ از دستورها زرده و سفیده با هم زده میشه . یادتون باشه که حتما حتما قبل از شروع کار یک بار کامل دستور رو بخونیم و بعد دوباره از اول شروع می‌کنیم قدم به قدم جلو رفتن.
تو این مرحله همیشه شکر یا پودر تار تار اضافه میشه
در مورده زرده هم یادمون باشه که تا زمانی‌ که کرم رنگ بشه و پف بکنه هم می‌زنیم اول با دور آهسته شروع می‌کنیم و بعد با دورمتوسط هم می‌زنیم دور تند ممنوع.
آرد رو که حتما حتما چند بار الک کردیم رو به آرومی‌ مخلوط می‌کنیم با مایعمون که کمی سفیده هم اضافه کردیم و با ویسک یا همون همزن دستی به طور دورانی خیلی‌ آروم
باید مواد کاملا مخلوط بشن و یه مایع یک دستی‌ که توش آرد و سفیده دیده نمیشه داشته باشیم.
سعی‌ نکنید که کیکو برش بزنید تا زمانی‌ که کاملا خنک نشده کیک اسفنجیو همیشه با تیز‌ترین چاقوی که داریم برش می‌زنیم.
کیک اسفنجی نباید بیشتر از ۳ روز تو یخچال نگاه داشته بشه مگر این که بخوایم فریزش کنیم که میتونیم واسه چند هفته اونو فریز کنیم.
یادمون باشه که تخم مرغ باید بهترین کیفیت رو داشته باشه واسه همین تخم مرغ های درشت و سالمو انتخاب می‌کنیم.