عکس کیک اسفنجی
#کیک_اسفنجی با دستور بهترین دوستم زهره نور محمدی😍❤ (نائبی)
...
مواد لازم

کیک اسفنجی

۱۵
مواد اصلی
تخم مرغ
۷ عدد
شکر
۲۵۰ گرم
آرد
۲۷۵ گرم
وانیل
۱/۲ قاشق چای خوری
بیکینگ پودر
۱ قاشق چای خوری
عسل
۱ قاشق غذا خوری
اسانس پرتقال یا آناناس
۴ قطره
آب جوش
۱/۲ لیوان
کلمات کلیدی

کیک اسفنجی

طرز تهیه

کیک اسفنجی

درجه سختی
زمان تهیه ۱۵
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
ابتدا کف قالب ۲۵یا۳۰سانتی تون رو کاغذ روغنی بندازید و کمی با فرچه کف اش رو روغن بمالید و بزارید کنار.من کلا یادم رفت روغن بزنم هیچی هم نشد 😊
۲
آرد و بیکینگ پودر رو با هم ترکیب و سه بار الک کنید و بزارید کنار .زرده و سفیده ی تخم مرغ رو با دقت از هم جدا کنید که زرده قاطیه سفیده به هیچ عنوان نشه . اگه شد حتما با خود پوسته ی تخم مرغ بردارید .
۳
سفیده ها رو توی همزن ریخته و با دور تند میزنیم و شکر رو بعد کف کردن ، ریزریز بهش اضافه میکنیم .همزن ختموس نباشه ها حین افزودن شکر . باید ۱۰-۱۲دقیقه خوب هم بخوره تا پوک و سفید بشه .
۴
حالا زرده و وانیل و عسل و اسانس رو به سفیده ها اضافه میکنیم و با دور کم همزن در حد مخلوط شدن هم میخوره حدود ۳۰ثانیه .
۵
حالا همزن رو خاموش کرده و ابجوش رو روی مواد ریخته و با آلک آرد رو بخورد مواد میدیم و با مفتول سیمی آروم که پفش نخوابه مثل آش همزدن نه ! حالت از پایین به بالا بردن مواد رو در هم فولد میکنیم . دورانی و آرام
۶
این مرحله حتما با مفتول سیمی باشه . آخر کار مواد رو با لیسک فومی داخل قالب میریزیم و دستمونو میچرخونیم که همه جا مواد یکسان پخش بشه .
۷
قالب رو داحل فر از قبل داغ شده با دمای ۱۸۰درجه سانتی گراد طبفه ی وسط میزاریم و تا یکساعت اصلا در فر رو باز نکنید . بعد یکساعت چک کنید اگه یکنواخت پخت انجام شده بود قالب رو درآورده و در جای خنک میزاریم تا خنک شه . من روی بالکن میزارم زود سرد میشه .
۸
بعد یکساعت هم دور تادور قالب رو با چافو آزاد کنید و کیک رو برگردون کنید روی توری سیمی ، کاغذ روغنیشو جدا کنید تا خوب خنک شه .
۹
نوش جان 🌺Naebi کپی بدون ذکر منبع ممنوع ⛔⛔⛔
نظرات دستور پخت

کیک اسفنجی