عکس دسر کاراملی شکلاتی فوق العاده خوشمزه
Fatemeh.ɦ
۶۲
۹۸۴

دسر کاراملی شکلاتی فوق العاده خوشمزه

۱۷ مهر ۹۷
سلام دوستان آموزش امروز دسر کاراملی شکلاتی بینهایت خوشمزه.
رسپی از دوست کدبانو
@popakfood
برای این دسر خوشمزه ما به
یک بسته پودر کارامل
یک عدد کره پنجاه گرمی
سه ق غ پودر کاسترد یا نشاسته ذرت
شیر چهار لیوان
شکلات تخته ای صد گرم
شکر چهار ق غ
پودر ژلاتین سه ق غ
پودر کاکائو سه ق غ
یک بسته بسکویت پتی پور ( کاکائویی)
پودر کرم کارامل رو از سوپر مارکت ها تهیه کنید من از مارک فرمند استفاده کردم. پودر کاسترد هم سوپر مارکت ها دارن
درست کردن این دسر خیییییلی راحته میتونید توی لیوان های تک نفره یک بار مصرف هم درست کنید . یا اینکه مثل من توی یک ظرف چهار گوش ریخته و بعد از بسته شدن برش بزنید.
ابتدا شیر و شکر و شکلات تخته ای و پودر کاکائو و پودر کاسترد و پودر کرم کارامل و کره رو روی حرارت بگذارید و هم بزنید و اجازه بدید مواد غلیظ بشن. بعد که حسابی مواد با هم مخلوط و غلیظ شدن . بسکویت ها رو که از قبل حسابی پودر کردید رو بهش اضافه کنید و مجدد روی حرارت کم هم بزنید تا مواد غلیظ بشن غلظتش یکم بیشتر از فرنی باشه وقتی به این مرحله رسید خاموش کنید ( نزارید زیاد سفت شه)
کتری رو تا نیمه اب کنید دوی حرارت بگذارید. درون کاسه ای از جنس فلزی یا چینی پودر ژلاتین رو با نصف لیوان آب خنک مخلوط کرده و روی کتری بگذارید( عمل بن ماری) بعد هم بزنید تا پودر ژلاتین صاف و یکدست شه. پودر ژلاتین بن ماری شده رو به مواد درون قابلمه اضافه کرده مجدد حرارات روشن کنید و دو دقیقه با حرارت کم هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط بشن. بعد حرارت رو خاموش کنید. برای اینکه مواد ما صاف و یکدست بشن بعد از اینکه مواد از داغی افتاد مواد رو داخل میکسر( مخلوط کن) ریخته و همه مواد رو میکس کنید تا صاف و یکدست بشن. کف ظرف مورد نظر رو سلفون کشیدم مواد رو ریختم کف ظرف و بعد درون یخچال به مدت دو تا سه ساعت گذاشتم و بعد برش دادم . روی دسر رو با همون مواد البته مواد که هنوز پودر ژلاتین نریخته بودم تزیین کردم‌.
حین کار از مواد کمی تست کنید اگر که شکرش کمه اضافش کنید. درون پودر کارامل یک بسته کوچلو هم هست اونم به مواد اضافه کنید
میتونید برای خوشمزه تر شدن به جای کره از یک بسته خامه صبحانه استفاده کنید. اگر پودر ژلاتین رو حذف کنید یک دسر شبیه دنت کاکاوئویی خواهید داشت. پودر ژلاتین باعث میشه که مواد سفت بشن و بتونید برش بزنید. در هر صورت هر دو مدل بینهایت خوشمزه
دستور از کدبانو پوپک عزیز😍
...
نظرات