عکس پای سیب
_mehrnegar.cake_
۷۵
۴۷۳

پای سیب

۲۴ آبان ۹۷
اول از همه 100k شدن امتیازم مبارک!👏🎉🎊
اینم پای سیب 🥧🍏 خوشگل و خوشمزه من!😍😋 دستور پختش از شایلی عزیز بود که من خیلی راضی بودم چون نسبت به دفعه قبل که دفعه اولم بود خیلی بهتر بود و اون دستور به خاطر مقدار زیاد کره اذیت کننده بود ولی این خیلی خوب و مناسب بود. درسته که کلا خمیر بد قلقیه ولی در آخر ترد و خوشمزه میشه.😋 دستورش رو براتون میذارم که استفاده کنید.👇

《پای سیب 🥧🍏》

مواد لازم :
آرد الک شده ۲ پیمانه
پودر قند ۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ ق چ
کره ۱۲۵ گرم
آب ولرم ۳ ق غ
وانیل نصف ق چ
سیب زرد ۵ تا ۶ عدد
تخم مرغ ۱ عدد
زرده تخم مرغ ۱ عدد
نمک نوک ق چ
دارچین ۱ ق چ
شکر ۵ ق غ
طرز تهیه : کره سرد را رنده کرده یا به تکه های کوچک ببرید و با آرد مخلوط کنید و با نوک انگشت ورز دهید تا شبیه خرده های نان شود. پس از آن پودر قند ، وانیل و نمک را اضافه کنید و دوباره ورز دهید. بعد از آن هم تخم مرغ و بیکینگ پودر را اضافه کنید و ورز دهید سپس کم کم آب را اضافه کرده تا خمیر آماده شود. اگر خمیر هنوز چسبناک بود کمی آرد اضافه کنید تا به دست نچسبه. خمیر را داخل کیسه فریزر گذاشته ، یک ساعت در یخچال استراحت دهید. بعد از آن خمیر را با وردنه باز کرده و به دو قسمت نامساوی تقسیم کنید یعنی قسمت بیشتر کف و دیواره های قالب رو میپوشونه. خمیر را داخل قالب چرب شده پهن کنید. سیب ها رو پوست گرفته و خلالی کنید (میتونید از قسمت خلالی کن رنده استفاده کنید.) و به آن شکر و دارچین اضافه کنید و با یه قاشق کره داخل تابه تفت بدهید تا سیب ها نرم شوند ، اگر آب انداختند آبشان رو جدا کنید تا خمیر را نرم نکند. خمیر را کمی با چنگال سوراخ کنید و مواد میانی را روی آن بریزید. برای خمیر روی پای کلا از هر مدلی که دوست دارید استفاده کنید و خودتون طرح های مختلف بدید و پای رو زیباتر کنید. پس از آن با زرده تخم مرغ رومال کنید و به مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت داخل فر ۱۸۰ درجه از قبل گرم شده قرار دهید تا پای پخته شود. وقتی پخت دو سه دقیقه گریل را روشن کنید تا رویش طلایی شود.
🔴 نکته : من از ۶ تا سیب متوسط استفاده کردم که به اندازه بود. سیب ها رو تفت ندادم و بعد پخت هنوز یکم اون حالت خام بودن رو داشتن که من مشکلی باهاش نداشتم و سلیقه ایه. به مواد میانی نوک قاشق آبلیمو هم اضافه کردم و به جای ۵ ق شکر حدود ۳-۴ تا ق ریختم و به اندازه بود. اگر قالب پای یا تارت ندارید از یک قالب دایره ای (یا پیرکس) با ارتفاع کم استفاده کنید‌. فقط کفش رو کاغذ روغنی بندازید و دیواره ها رو هم چرب کنید. اگر این رو رعایت کنید به هیچ عنوان نمیچسبه و خیلی راحت جدا میشه. من خودم برای مدل روی پای نواری بریدم و بقیه رو هم قلب و گل قالب زدم و روی پای گذاشتم و رومال کردم. برای من نیازی به گریل کردن نبود. و طبق همون قاعده به دست آوردن قلق فر حواستون باشه رو تایم و درجه فر که پای تون نسوزه. و یه نکته دیگه که حتما بهش دقت کنید اینه که کلا خمیر های دارای کره را نباید زیاد ورز داد ، فقط با نوک انگشت وگرنه سفت میشه.
نوش جان!
دستور از #شایلی

#پای#پای_سیب#خمیر_پای#سیب#خوشمزه#خوشگل
...
نظرات