عکس گلهای شکری
_nafiseh.64
۱۲۱
۴.۷k

گلهای شکری

۱۸ اسفند ۹۷
سلام دوستای مهربونم 😘❤❤❤
ممنونم از اینکه من و همراهی میکنید 😊🙏❤
این گلهای شکری رو از دوست خوبم که کلاس شیرینی پزی رفته بودن یاد گرفتم ،خودم خیلی خوشم اومد مخصوصا برای تزیین روی قند کار جالبیه ،اگر دیده باشید بعضی از مهمونیها با گل چینی روی قندها گل میزنن و مدام باید مراقب بچه ها باشیم تا قندهای گلدار رو نخورن 🧐 من اولین بار شاید بیست سال پیش خونه ی عمه جونم قندهای تزیین شده با گل رو دیدم و خیلی برام جذاب بود و همش دلم می خواست همون قندها رو بخورم 😉 یادم میاد داداش کوچیکم یک دونه برداشت ،زودی عمه ام گفت وای به اونا دست نزن خوراکی نیستن ، داداشمم زیر لب گفت می خواستم نگاه کنم نمی خواستم بخورمشون که 😂
ولی الان با این روش اگر بچه ای یا حتی بزرگتری هم خیلی دلش خواست قندهای گلدار بخوره هیچ ایرادی نداره .
برای تزیین روی کاپ کیک و کیک یا هر چیزی هم دوست داشته باشید می تونید استفاده کنید . مثل گلهای تزیینی که لوازم قنادیها می فروشن هست .
گلهای شکری
مواد لازم
مواد اصلی
نشاسته ذرت ۳۰ گرم
پودر قند ۲۲۰ گرم
تخم مرغ (سفیده) ۱ عدد
کرم تارتار ۱/۸ قاشق چای خوری

طرز تهیه
۱- سفیده تخم مرغ و کرم تارتار را با همزن خوب بزنید تا فرم بگیرد .
۲- مخلوط پودر قند و نشاسته را کم کم با قاشق اضافه کنید ‌و همزمان همبزنید تا مایع به دست آمده غلظتش مانند ماست چکیده شود .
۳- اگر مایع کمی شل بود می توانید مقدار کمی مخلوط نشاسته و پودر قند اضافه کنید .
۴- رنگ مورد نظرتون رو به مایع اضافه کرده همبزنید .در قیفهای یکبار مصرف با ماسوره های کوچک ریخته و گلها و برگهای شکری زیبایی روی کاغذ روغنی بزنید و بگذارید خشک شوند و از آنها برای تزیین کیک ،کاپ کیک ،قند و .... استفاده کنید .
۵- به جای کرم تارتار می توانید از آبلیمو استفاده کنید .

سایر نکات
برای تزیین روی قندها می توانید روی مقداری از مایع باقی مانده حوله ی مربوط پهن کنید و وقتی گلها خشک شدن از مقداری از مایع زیر گلها زده و به قندها متصل کنید . اینطوری گلهای روی قند قابل خوردن می شوند
دوستتون دارم شاد باشید 🌻🌻🌻
#گلهای _شکری #عید #نوروز #عید_نوروز #نفیسه #تزیین_قند
...
نظرات