عکس موس توت فرنگی
بانوی سیده ✔
۷۴
۳.۲k

موس توت فرنگی

۸ اردیبهشت ۹۸
#موس_توت_فرنگی 🍓🍓🍓
.
.

توت فرنگی 400 گرم

خامه صبحانه 1 بسته

پودر قند یا پودر شکر 6 قاشق غذاخوری(این میزان برای توت فرنگی کاملا متناسب هست و دسر شما اصلا زیاد شیرین نمیشه ولی برای میوه هایی که شیرین تر هستند مثل موز میتونید میزان شکر رو بنا به ذائقه خودتون تنظیم کنید)

پودر ژله توت فرنگی 1 بسته

آب جوش 1 لیوان ◀این دسر کاملا بافت لطیفی داره اگه بخواید دسرتون سفت تر بشه، یک قاشق مرباخوری پودر ژلاتین به پودر ژله اضافه کنید.
در کاسه پودر ژله را با 1 لیوان آب جوش حل کرده و روی بخار کتری قرار داده و هم بزنید تا ذرات ژلاتین خوب حل شده و ژله کاملا شفاف شود و کنار بگذارید تا ولرم شود.
در پارچ مخلوط کن،میزان 400 گرم میوه دلخواه به همراه خامه و پودر قند و ژله حل شده را اضافه و میکس کنید تا مخلوط یکدست شود.
قالب مورد نظر را با دستمال کاغذی روغنی چرب کرده و مایه دسر را در قالب ریخته و حداقل 8 ساعت در یخچال قرار دهید تا ببندد و بعد در ظرف سرو برگردانید.
. ⭕موس در اصل با تخم مرغ تهیه میشه ولی گاهی میتونیم تخم مرغ رو از دستور حذف کنیم تا دسر سبک تری داشته باشیم. ⭕به جای توت فرنگی از موز یا هر میوه دیگه بنا به سلیقه خودتون میتونید استفاده کنید و ژله متناسب با میوه استفاده شده رو جایگزین ژله توت فرنگی کنید. ⭕موس باید لطیف و نرم باشه پس این دسر زیاد سفت نیست و اگه بخواید سفت تر بشه و راحت تر از قالب برگرده میتونید 2قاشق مرباخوری پُر پودر ژلانین به پودر ژله اضافه و بعد بقیه مراحل رو انجام بدید.
.

.

#موس_توت_فرنگی #به_به#بفرمایید #عصرونه_طور #صورتی #گلگلی_طور
...
نظرات