عکس #کیک_هویج
leyla banoo
۴۱
۷۴۹

#کیک_هویج

۲۷ تیر ۹۸
#کیک_هویج_خوشمزه . . . ‌ 🥕🥕🥕
کیک هویج از اون کیک های خوشمزه ای هست که به خاطر وجود هویج داخل مواد کیک بافتی نرم و لطیف داره، ادویه مهم و اصلی بیشتر دستورهای کیک هویج دارچین هست
مواد لازم:
تخم مرغ 4 عدد
آرد سفید 300 گرم
شکر 300 گرم
هویج رنده شده 2 لیوان
روغن مایع ½ لیوان
اب 4 قاشق غذاخوری
گردو ریز خرد شده 50 تا 100 گرم
بیکینگ پودر 3 قاشق چای خوری
دارچین 1 قاشق غذا خوری
طرز تهیه:
قالب گرد 24 سانتی یا قالب مورد نظرتان را چرب و آرد پاشی کرده یا کاغذ روغنی بیندازید. فر را روی 160 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود.
آرد را همراه بیکینگ پودر و دارچین سه بار الک کنید.
تخم مرغ ها را همراه شکر میزنیم تا رنگ آن روشن شده غلیظ و کشدار شود. روغن و آب را اضافه کرده در حد مخلوط شدن بزنید. همزن را کنار گذاشته مخلوط آرد را کم کم داخل مواد الک کنید و با کفگیر یا لیسک به صورت دورانی مخلوط کنید. در انتها هویج و گردو را اضافه کنید. مواد کیک را داخل قالب ریخته به مدت 1 ساعت یا تا زمانی که بپزد داخل فر قرار دهید. پس از خارج کردن قالب از فر ده دقیقه صبر کنید و سپس کیک را از قالب خارج کرده روی توری سیمی خنک کنید. اگر کیک داخل قالب خنک شود خمیر میشود.
نکته مهم: در اکثر دستورات دمای فر 180 درجه ذکر شده است. ولی برای کیک هایی که داخل آنها میوه یا مواد مشابه به کار رفته است دمای فر باید پایین تر باشد. پس دمای فر را 20 درجه کمتر از دمایی که همیشه تنظیم میکنید قرار دهید. زمان پخت این نوع کیک ها طولانی ولی با دمای کمتر میباشد.
نوش جان ❤️
...
نظرات