عکس باقلوا بقچه
سیدقوامی
۴
۱۶۵

باقلوا بقچه

۶ آذر ۹۸
موقع آزمون آخر دوره ی آشپزی مون توی آشپزخانه ملل بود. ساعتها بود که بادوستان خوبم که یه تیم تشکیل داده بودیم داشتیم موارد آزمون رو آماده میکردیم. با مشورت دوستان قرار شد یه گوشه ی میز سنتی و یه گوشه ی دیگه مدرن چیده بشه. وظیفه دسر هم به عهده ی من گذاشته شد. واسه قسمت مدرن گزینه های زیادی به فکرم رسید و در نهایت شارلوت سلطنتی درست کردم اما برای قسمت سنتی میزمون بی درنگ به فکر #باقلوا افتادم. حجم کارها خیلی زیاد بود حدودا هشت آیتم رو میزمون باید تهیه میشد پس تصمیم گرفتم باقلواهارو به این صورت تهیه کنم. این هم رسپی اش:

#باقلوا_بقچه

زرده تخم مرغ سه عدد
روغن مایع یا کره لطیف 4قاشق غذاخوری
آب 4قاشق غذاخوری
وانیل کمی
آرد 150تا180گرم

زرده تخم مرغ و وانیل رو میزنیم و آب و روغن رو اضافه کنیم و در نهایت آرد رو کم کم اضافه می کنیم تا جایی که خمیر به دست نچسبه و یک ساعت تو یخچال به خمیر استراحت میدیم.
بعد با وردنه باز می کنیم و با لیوان قالب میزنیم و توش از مخلوط پودر پسته و پودر بادام و کنجد و پودر گردو و هل آسیاب شده و نصف لیوان پودر قند و چند قطره گلاب که خوب قاطیشون کردیم میزاریم و بقچه هارو میبندیم و به مدت 15تا20دقیقه در دمای 180درجه میپزیم.
از قبل شهد رو درست می کنیم. یه پیمانه شکر و یه پیمانه آب رو روی حرارت میزاریم و بعد از به جوش اومدن کمی گلاب بهش میزنیم و حرارت رو خاموش می کنیم.
باقلواهارو که از فر در میارید داغ داغ بیندازید توی شهد خنک.
قلقشم اینه که زرده هارو از صافی رد کنید تا رویه ی زرده وارد خمیر نشه و اگه مقدارش خیلی کم شد یه زرده دیگه اضافه کنید.
...
نظرات