عکس نخود پلو با مرغ
خوراککده
۱۴
۵۴۷

نخود پلو با مرغ

۲۵ دی ۹۸
#پلو_خوراڪڪده
#مغز_ران_خوراڪڪده
#خوشمزه_خوراڪڪده

#استودیو_خوراڪڪده افتخار دارد تا هنرهای زیبایتان را به تصویر بڪشد .
تماس و هماهنگی_دایرڪت

مواد لازم برای نخود پلو خوشمزه :
۱۲ ق س گشنیز خرد شده + مقداری برای تزیین
سیر ۳ حبه ڪوبیده و له شده
فلفل سبز دلمه ای ۱/۴پ
فلفل سبز شیرین ۱/۲ ع
پودر پیاز ۱/۲ ق چ
اورگانو ۱/۴ق چ
نخود فرنگی ۲/۳پ
پودر سیر ۳/۴ق چ
پیاز نگینی ۱/۴ پ
سس گوجه ۱ پ
برنج ۱ پ
آب ۱ و ۱/۴ پ
زیره سبز ۱ و ۱/۴ق چ
روغن ۲ ق س

مواد لازم برای مرینت مرغ
مغز ران مرغ ۶۸۰ گ
فلفل سیاه ۱/۴ ق چ
فلفل قرمز ۱/۲ ق چ
پودر چیلی ۱/۲ ق چ
پاپریڪا ۳/۴ ق چ
نمڪ ۳/۴ ق چ
زردچوبه ۱/۴ ق چ

طرز تهیه :
ابتدا زردچوبه ، فلفل سیاه ، فلفل قرمز ، پودر چیلی ، پاپریڪا و نمڪ را مخلوط ڪرده و روی مرغ ها ریخته و با دست ماساژ داده تا به خورد مرغ برود و برای یڪساعت در یخچال می گذاریم تا مزه دار شود .
سپس در قابلمه ای ڪه قرار است برنج را بپزیم روغن را ریخته تڪه های مرغ را سرخ ڪرده و چون پختش ڪامل نمی شود من شخصا در فر با ۱۰۰ درجه سانتیگراد برای یڪساعت قرار می دهم تا حسابی مغز پخت شود و حالت سرخ شدنش باقی بماند .
برای برنج در همان قابلمه مرغ به ترتیب پیاز ، سیر ، گشنیز ، فلفل دلمه ای نگینی ، فلفل سبز شیرین خرد شده ، نخود فرنگی ، پودر پیاز ، پودر سیر ، اورگانو ، پودر زیره سبز و در نهایت سس گوجه را اضافه ڪرده و حسابی تفت می دهیم .
بعد از آن آب و برنج را ریخته و بصورت دمی می پزیم . یعنی با حرارت بالا تا آب برنج تمام شود و چندین بار هم می زنیم . سپس حرارت را ڪم ڪرده و برنج را دم می ڪنیم و در ڪنار مرغ سرو می ڪنیم .
برای سس گوجه من گوجه را با در بسته و حرارت زیاد می پزم وقتی ڪاملا پخت درش را برداشته و اجازه می دهم تا آبش تا آنجا ڪه ممڪن است بخار شود سپس توی آبڪش استیل ریخته و وقتی سرد شد با ڪمڪ پشت قاشق یا دست از آن عبور می دهم اگر لازم بود دوباره می جوشانم در انتها نمڪ و فلفل قرمز می زنم و داخل شیشه با مقداری روغن روی آن در فریزر قرار می دهم .
نوش جان و گوارای وجودتان
...
نظرات