عکس معجون ضد کرونا
آشپزخانه من
۱۶۸
۲.۲k

معجون ضد کرونا

۱۲ اسفند ۹۸

از بس گفتن گرمیجات بخورین و طبع بدنتون رو گرم نگهدارین منم گردو خرما انجیر خشک و موز رو با مقداری شیر و کمی گلاب گذاشتم تو غذاساز و یک معجون خوشمزه و مقوی و صدالبته سالم درست کردم.به این خاطر میگم سالم ک شیرینیش با خرما و انجیر تامین میشه.میتونید مقداری پودر دارچین بهش اضافه کنید هم خوشمزه ترش میکنه هم اینکه طبع دارچین گرمه.
البته ما داریم از کرونا صحبت میکنیم یک بیماری ویروسی.یعنی انتقالش از فردی به فرد دیگر تایید شده و غذاهای با طبع گرم نمیتونن از ابتلا به این ویروس جلوگیری کنن.فقط مبتلایان اگه قبلش گرمیجات زیاد استفاده کرده باشن مقاومت ویروس و در مقابل بدنشون پایین میارن.
با اینکه کرونا ویروس خطرناک هست ولی به آسونی میشه از ابتلا به اون جلوگیری کرد.
همون شستشوی صحیح دستها با صابون به مدت نیم دقیقه رعایت بهداشت اجتناب از تجمع در اماکن عمومی تا حد امکان و اگر حضور ضروریه بستن ماسک مجهز به تکنولوژی N 95و پوشیدن فقط یدونه دستکش نه یک جفت لازمه.
هر دو دستتونو وقتی دستکش دست میکنید بعد رانندگی میکنید کارت میکشید با همونم موبایل جواب میدید و دست میکنید توی کیفتون ک فرقی نمیکنن.یک دست رو دستکش کنید وباهاش کارهایی که نیاز به تماس با محیط هست رو انجام بدید و یک دست رو امن نگه دارید برای استفاده در محدوه ی چشم و دهان وبینی.
یادمون باشه ویروس کرونا ده روز تا دو هفته تو محیط زنده میمونه.پس از تماس مستقیم با دکمه ی آسانسور خودپرداز دستگیره های در نرده های پله ها و سایر سطوح جدا خودداری کنیم.
الان ی کمپینی راه انداختن بنام بیرون نرفتن از خانه(پویش نه به خروج از منزل)درسته نشستن بمدت زیاد تو خونه سخته ولی سلامتی شخص و افراد خونواده مهمتره.با بیرون نرفتن ویروس میزبان پیدا نخواهد کرد و قطعا کمک بزرگی به کاهش بیماری میکنه.
اگه یه وقت رفتین بیرون و دستکش نداشتین مالیدن مقداری الکل به دستها تاحدودی جلوی ابتلا به ویروس کرونا رو میگیره نه بطور کامل.اومدین خونه دستها رو خوب با صابون بشورید.
از اونجایی ک ویروس کرونا بیشتر تو ریه ها نفوذ میکنه پس نوشیدن مقدار آب کافی در طول روز کمک به دفع ویروس بطرف معده کرده و اسید معده ک بسیار قوی هست تا جایی ک سنگ و سوراخ میکنه اونو نابود میکنه.
به امید روزی ک واکسن این ویروس کشف بشه و همه نگرانیها تبدیل به آسودگی خاطر و خوشحالی مردم کشورم بشه.ان شاءالله ک همیشه سالم وشاداب و سلامت باشین قضا و بلا از همه دور و هرگز همچین مواردی کشورمون ایران رو درگیر خود نکنن.آمین
پیشاپیش از همراهی گرم و صمیمانتون تشکر و قدردانی میکنم.❤❤❤
#معجون#گرم#مقوی#سالم#خرما#شیر#گردو#انجیر#گلاب#موز#نوشیدنی#آشپزخانه من
...
نظرات