عکس نان پیده رمضان ترکیه
mahnazchef
۸
۵۱۶

نان پیده رمضان ترکیه

۱۵ اردیبهشت ۹۹
سلام دوستان گلم
ترکیه انواع پیده وجود دارد و به سبک های مختلف پخته می شود و
جالب بدونید این پیده و پیده پنیری یکی از پرطرفدارترین پیده های ماه رمضان هستن که در ترکیه پخت می شود حتی در نانوایی ترکیه ...
#نان_پیده_رمضان
موادلازم: برای 2تا نان
آرد نان 600گرم
آب ولرم 210گرم
شیر ولرم 200گرم
خمیرمایه 1قاشق غذاخوری
نمک 1قاشق مرباخوری
1عدد سفیده تخم مرغ
برای فرم دادن :کمی روغن مایع
برای رومال پیده: 1زرده تخم مرغ
کنجد سیاه و کنجد برای پاشیدن
طرزتهیه:1.ارد را درظرفی بزرگ بریزیدوسطش را گود کنید خمیر مایه را بریزید بعد نمک را روی ارد بپاشید سپس نصف اب وشیر را روی خمیر مایه بریزید و با قاشق ترکیب کنید،بعد باقی آب و شیر را اضافه کنید باقاشق همه ی ارد را ترکیب اب و‌شیر کرده و با دست خمیر را 5 دقیقه ورز دهید در این زمان سفیده را بریزید و خوب ترکیب خمیر کنید. درب ظرف خمیرراببنید و در محیطی گرم 1ساعت استراحت دهید.
2. بعد از استراحت در ظرف خمیر را باز کرده و یک کاسه روغن مایه کنارتان بگذارید دستتان را کمی چرب کرده و با پشت نوک انگشتان خمیر را به سمت وسط هدایت کنید (فقط با پشت دستتان) مانند یک توپ بزرگ وسط کاسه جمع شود نکته مهنازبانو: اصلا پف خمیر نخوابد.
داخل سینی فر کاغذ روغنی بگذارید و کمی آرد سبوسدار بپاشید.
3.سپس انگشتتان را مجدد چرب کنید و خمیر را به 2 قسمت مساوی جدا کنید و در دست گرد و وسط سینی فر قرار دهید پارچه تمیزی روی خمیر بگذارید (روی خمیر پوشانده شود کاملا)حدود 20 دقیقه استراحت دهید.
4.بعد از استراحت دست ها را کمی چرب و با دست از وسط خمیر اروم خمیر را پهن کنید تا دایره بزرگی ایجاد شود حداقل ارتفاع خمیر یک بند انگشت کمی کمتر شود .
سپس هر بار 4تا از انگشتتان را داخل روغن زده و دور خمیر را شکل دهید
بعد داخل خمیر را مانند تصویر شکل داده ، شکل دهی تمام شد 30دقیقه بدون پوشش در همان محیط آشپزخانه استراحت داده.
5. بعد استراحت با زرده تخم مرغ سطح پیده را رومال کنید، نکته مهنازبانو: اگر فرم دهی دور و سطح خمیر محو شده، با ته دسته فرچه خطوط را کمی گود کنید.
سپس ترکیبی از کنجد و کنجدسیاه روی پیده ها بپاشید و داخل فر ربع قبل گرم شده با درجه 200 سانتیگراد به مدت 20 دقیقه تا نان مغز پخت و سطحش مانند تصویر برشته شود برش و نوش جان کنید.
@mahnazche
کلیپ باز کردن شکل دادن خمیر پیده در اینستاگرام من 👇
ببخشید اینجا بخاطر حجمش نتونستم آپلود کنم
insta:mahnazchef
...
نظرات