عکس آش گوجه
homa
۳
۹۹

آش گوجه

۲۵ اردیبهشت ۹۹
مواد لازم برای تهیه آش گوجه فرنگیگوجه فرنگی1 کیلوگرمبرنج1 پیمانهتره200 گرم جعفری200 گرم غوره نصف پیمانه آبغوره1 پیمانه پیاز2 عددلوبیا چشم بلبلی1 پیمانه آب گوشت3 پیمانه نعناع خشک2 قاشق غذا خوری، زردچوبه و فلفل مقدار لازم
.
.
دستور تهیه آش گوجه فرنگی

پیش از شروع به آشپزی کردن بهتر است که لوبیاها را از شب قبل در یک کاسه آب بریزید و چند بار آب آن را عوض کنید تا خیس بخورد. این کار باعث می شود هم سریعتر پخته شوند و هم نفخ آن ها گرفته شود.

در ابتدا پیازها را پوست بگیرید و بشویید، سپس به صورت نگینی خرد کنید. یک قابلمه را که در آن مقداری روغن ریخته اید و بر روی اجاق گاز با شعله ملایم قرار دهید. بعد از اینکه روغن داغ شد، پیازها را به قابلمه اضافه کنید و تفت دهید تا سبک شوند. بعد از اینکه کمی پیازها طلایی شدند، به آن ها زردچوبه اضافه کنید و هم بزنید و با یکدیگر تفت دهید. می توانید مقداری از پیاز داغ را برای تزیین آش بردارید.

لوبیاها را از کاسه خارج کنید و آبکشی کنید. سپس به پیازها اضافه کنید و تفت دهید. سپس 5 پیمانه آب به قابلمه اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید و حدود یک ساعت به آن اجازه دهید تا پخته شود.

برنج را بشویید و آبکش کنید و بعد از پخته شدن لوبیاها به همراه آب گوشت به قابلمه اضافه کنید. در ادامه مواد را با یک ملاقه هم بزنید.

#آش#آش_گوجه#آش_ترش#آش_خوشمزه #مرغ#خورش#خوشمزه#ترش#مرغ_ترش#آشپزی#پاپیون#لذیذ#خورش_مرغ#مرغ_سماق#آشپ #غذا #غذای_سالم #صبحانه_خوری #غذاها #عصرانه_خوشمزه #اشپزی_ایرانی #خوراکی #خوراکی_بازی #صبحانه_کامل #خوراکیها #شام #ناهار #ناهارمن #ناهار_بزن #ناهار_خوشمزه #صبحانه #صبحانه_بزن #صبحانه_سالم #خوراکیهای_سالم #صبحانه_خوشمزه #عصرانه #آشپزی #اشپزی #آشپزی_خاص #آشپزی_آسان #آشپزی_ایرانی #آشپزی_باعشق #غذا #شام #ناهار #صبحانه #لذیذ #خوشمزه #خوردن #عکس #خوراکی #خوراکی #تازه #خوش #طعم #آشپزی #رستوران #cook #fresh #food #breakfast #lunch #dinner #delicious #tasty #organic #nofat #yummy #favorite #healthyfood





...
نظرات