خواص گوشت بوقلمون
خواص گوشت بوقلمون

تمام خواص خوب بوقلمون در صورتی درست است كه گوشت بوقلمون در شرایط طبیعی و ارگانیک پرورش یافته باشد و مانند گوشت مرغ به صورت صنعتی تولید نشود.
در صورتی که نمی خواهید دچار بیماریهای سرطان سینه، پروستات، بیماری MS، آرتروز، افسردگی و اعصاب شوید و ضمنا اسید اوریک، اوره و چربی خونتان بالا نرود، گوشت بوقلمون مصرف کنید.
گوشت سفید و بدون پوست بوقلمون، یک ماده غذایی با پروتئین بالا و چربی کم است. کسانی که باید غذاهای کم چرب بخورند، می‏توانند از قسمت سفید گوشت بوقلمون استفاده کنند.
بوقلمون‌ها به دلیل پاهای فعال در ناحیه ران‌ها دارای رگ‌های خونی بسیاری هستند. این رگ‌ها حاوی هموگلوبین‌های حاوی آهن هستند که اکسیژن را به ماهیچه‌ها می‌رسانند. بنابراین هرچه رنگ ماهیچه ران‌ تیره‌تر باشد مصرف آن برای کسانی که کمبود آهن دارند مفیدتر است.(البته در صورتی که کلسترول و فشارخون بالا نداشته باشید.)

اثرات مفید گوشت بوقلمون (طبیعی و ارگانیک) بر سلامتی بدن

پیشگیری و درمان کم خونی

جلوگیری از سرطان
تقویت سیستم ایمنی
پیشگیری از پوکی استخوان
ایجاد آرامش و مقابله با افسردگی

نکات مهم در مصرف بوقلمون

اگر می‌خواهید غذای سالمی را با بوقلمون بپزید، توصیه می‌شود توصیه می‌شود بوقلمون را به صورت بخارپز یا كبابی مصرف كنید. این شیوه طبخ بهتر از سرخ كردن است.
گوشت بوقلمون دارای مقدار کمی اگزالات است که بیماران مبتلا به سنگ کلیه اگزالاتی بهتر است با احتیاط بیشتر از آن استفاده کنند.
در مجموع به خانم‌ها توصیه می‌كنیم در برنامه روزانه‌شان گوشت‌ها را داشته باشند و آقایان هم سه یا چهار بار در هفته گوشت بخورند.