عکس خورش کدو سبز با گوشت
رها بانو
۵۶
۸۲۹

خورش کدو سبز با گوشت

۱۳ خرداد ۹۹
كاملا قابل پذيرش است كه شرايط اقتصادي يك خانواده، بدون ايده آل هاي كذايي، ممكن است در جامعه ي امروز دچار سختي هاي كم و زياد باشد و يا با فرزندِ بیشتر، بيشتر هم بشود.
مي پذيرم كه خانواده اي با سه فرزند ممكن است چند وعده كمتر بتواند گوشت تهيه كند يا برنج مرغوب بخورد یا سفر برود یا ...
.
در ابتدا می پرسم که شما با کدام یک از این گزاره ها موافقید؟
«هر فرد اضافی در خانواده و جامعه، مساوی است با یک عامل مصرف بیشتر»
«هر فرد اضافی در خانواده و جامعه، مساوی است با یک فکر بیشتر»
«هر فرد اضافی در خانواده و جامعه، مساوی است با یک نیروی کار بیشتر»
«هر فرد اضافی در خانواده و جامعه، مساوی است با دو دست بیشتر»
.
حالا، طبق گروهبندی که در ابتدای بخش اولِ گفتگو داشتیم:
.
الف. اگر جزو گروه معتقدين به خداوند يكتا باشم، قطعا بحث رزاقيت خداوند و اينكه هر كودكي رزقش را همراه خودش دارد، برايم اهميت ويژه اي پيدا مي كند.
.
ب. اگر فقط به فكر خانواده ي خودم باشم، طبيعتا آينده ي فرزندانم برايم اهميت دارد. بدون تردید، آينده ي اقتصادي فرزندانم به جمعيت جوان كشور وابسته است. پس ممكن است فرزندان بيشتر براي من سختي هايي داشته باشند اما براي آينده ي اقتصادی خودشان، ضمانت بيشتري وجود خواهد داشت.
.
ج. اگر به فكر جامعه هستم كه كافيست در مزاياي جامعه ي جوان اندكي مطالعه داشته باشم و توجه كنم كه افراد زيادي در جامعه وجود دارند كه ممكن است وضعيت اقتصادی شبيه من داشته باشند، اما اگر همه ي ما براي سختي كمتر در خانواده، به فرزند كمتر فكر كنيم، جامعه ي جوان و آينده ي بهتر براي جامعه، فقط يك خيال تحقق ناپذير خواهد بود.
.
د. پيشنهاد ويژه اين است كه براي مدت سه ماه، همه ي دخل و خرج هاي خانواده را يادداشت كنيم. درآمدها، هزينه هاي كم و زياد و ضروري و غيرضروري و حتي بخشش ها و قرض ها و انفاق ها...بعد از سه ماه با دقت در اين ليست، به راحتي مي توانيم به سوالات بخش وضعيت اقتصادي درمورد تفكرات خودمان و خانواده مان پاسخ دهيم.
.
ه. یکی از اصلی ترین راه های بهبود اوضاع اقتصادی و معیشتی جامعه، دقت در انتخاب دولت و مجلس متخصص و متعهد است. آیا تاکنون هنگام تکمیل برگه ی رأی در انتخابات، به این فکر کرده ام که کسانی را انتخاب کنم که حقیقتا در مسائل اقتصادی متخصص باشند و جامعه را به سمت عدالت اقتصادی و اجتماعی پیش ببرند؟
.
و. همیشه به یاد داشته باشیم که در یک جامعه، همه ی اجزا به هم متصلند. اگر وضعیت اقتصادی من خوب نیست، آیا فکر کرده ام علاوه بر کم کاری ها و کاستی های احتمالی دولت و مسئولین مربوطه، خودم چه نقشی داشته ام؟ بر خرید کالای ایرانی مُصر هستم؟ اهل صرفه جویی و قناعت هستم؟ در حیطه ی کاری خودم، وجدان کاری و تعهد لازم را دارم؟ و ...
.
.
به حرف های امروز، خوب فکر کنید. برای هر تصمیم گیری، لازم است سود و زیان ها را لیست کنیم و بسنجیم.
👇👇👇👇👇👇👇
ممکن است سختیِ امروز من، یک زیان کوتاه مدت برای من و خانواده، اما یک فایده ی بلند مدت برای من، خانواده، جامعه و جهان باشد!
.@ketabkhanehkoodak

ما زنان جامعه ایران، میتونیم کشورمون رو از یک بحران نه چندان دور نجات بدیم و در سالهای آینده، با افتخار بگیم که این ما بودیم که کشورمون رو نجات دادیم💪
این رسالت امروز هر زن ایرانیه👌
اما باز هم مثل همیشه میگم، مسوولین برای رفع موانع فرزندآوری خیییلی کوتاهی کردن، مثل همین امروز که دولت پرداخت یارانه به فرزندان جدید رو مشروط کرد، گویا روی کره ی ماه زندگی میکنن و شرایط بحرانی کشور رو نمیفهمن😕
اما همه اینها، وظیفه ما رو ساقط نمیکنه از گردنمون. هرکسی وظیفه خودشو داره و بابت وظیفه خودش بازخواست میشه👌
درسته سخته، اما بابت این سختی در روزی که پیش روی همه مونه، یقه ی تک تک مسوولین کم کار و بی تعهد رو میگیرم 😎
ضمن اینکه اون روز اجر خودمو میگیرم و در پیش خدای خودم و حضرت زهرا س روسپیدم... ان شاءالله

و دوستان عزیزی که احساس میکنن نفسم از جای گرم بلند میشه😊، به این کانال مراجعه کنید:
@dotakafinist1
تجربه 335، تجربه خود منه. بخونیدش بعد قضاوت کنید. ممنونم 😘
...
نظرات