عکس آش کشک نازگل
آشپز نازگل
۱۲
۶۳۸

آش کشک نازگل

۲۵ آذر ۹۹
#آش_کشک_نازگل

🔸مواد لازم برای ۱۰ نفر:

یک لیوان لوبیا قرمز یا چیتی
یک لیوان نخود
یک لیوان سر خالی عدس
یک لیوان جو پوست کنده یا بلغور جو
نصف لیوان برنج نیم دانه یا گندم پوست کنده
دو کیلو پیاز خلالی شده
روغن به اندازه نیاز
دو قاشق غذا خوری نعنا خشک
یک قاشق غذا خوری مرزه خشک (مهم)
زردچوبه یک ق غ خ
نمک و فلفل به اندازه
دو کیلو سبزی آش شامل= (اسفناج_تره_شوید_جعفری_گشنیز)
دو لیوان کشک پاستوریزه(ساییده خانگی هم عالیه)

🔹طرز پخت:

نخود و لوبیا را از شب قبل خیس کرده تا نفخ ان گرفته شود. اول نخود و لوبیا را آب پز کنید تا پخته شوند و کنار بگذارید سپس جو پوست کنده و برنج نیم دانه یا گندم پوست کنده را داخل یک قابلمه ریخته و اجازه دهید آن‌قدر بجوشد تا کاملاً پخته و نرم شوند سپس جو و برنج پخته شده را داخل قابلمه بزرگی بریزید وبیشتر از نصف قابلمه را آب بریزید و عدس را اضافه کنید و اجازه دهید عدسها نیم پز شوند.

پیازها را با مقداری روغن سرخ می‌کنیم تا طلایی شود مقداری از آن را برای تزیین برمی‌داریم و به مابقی آن یک قاشق غذا خوری زردچوبه ۲ قاشق غذاخوری نعنا خشک یک قاشق غذاخوری مرزه خشک و فلفل اضافه میکنیم و تفت می دهیم. سپس سبزی ها را که نسبتاً درشت خورد کرده ایم به آش اضافه کرده و ۲۰ دقیقه اجازه می‌دهیم کاملاً بپزند سپس پیاز داغ را اضافه کرده نخود و لوبیای پخته را اضافه کرده و کشک را نیز اضافه می کنیم پس از اضافه کردن کشک می چشیم اگر نیاز به نمک داشت به آن اضافه می کنیم و به آن فرصت می‌دهیم تا کاملاً بجوشد و جاوید افتد آش کشک نباید آبکی باشد به غلظت این آش توجه کنید.

✅ آش را داخل ظرف مورد نظر بریزید و پس از گذشت ۱۰ دقیقه که روی آن بسته شد آن را با کشک و پیاز داغ و نعنا داغ و هر آن چه که شما می پسندید تزیین کنید.

#آش_کشک #آش #ایده_یلدایی #یلدا #آش_یلدا #نازگل
...
نظرات