عکس رول دارچینی
نسرین
۱۶
۲۵۸

رول دارچینی

۹ دی ۹۹
#رول_دارچینی
مواد لازم:
آب ولرم 1/4 پیمانه
پودر مایه خمیر 1 ق غذا خوری
شكر 1 ق غذا خوری
تخم مرغ 2 عدد
کره 100 گرم
وانیل 1/4 ق چای خوری
شکر 1/2 پیمانه برای داخل خمیر
نمک مقدار کم
آرد سفید 3 و نیم الی 4 پیمانه
شير 3/4پیمانه
مواد لازم برای تهیه مواد میانی رول دارچینی:
شکر 3/4 پيمانه
دارچین 2 ق غذا خوری
کره 60 گرم
پودر کاکائو 1 ق غذاخوری
طرز تهیه :
ابتدا 1/4 پیمانه آب را داخل ظرفی ریخته و خمير مايه، شکر را اضافه کرده و هم بزنید بگذارید تاخمير عمل بیاید . کره را از قبل در دمای محیط گذاشته تا نرم شود.
داخل کاسه تخم مرغ، شکر، شیرولرم ، وانیل را اضافه کرده و مخلوط کرده، پس از اینکه خمیر مایه عمل آمد آن را اضافه کرده و شروع به اضافه کردن آرد می کنیم به همراه کمی نمک . آرد را طی چند مرحله اضافه کنید، تا خمیر جمع شود کره نرم شده یا آب کرده را اضافه کرده ( میزان اضافه کردن آرد به جنسش بستگی دارد ممکن است کمی بیشتر یا کمتر از ميزان گفته شده در دستور آرد بخواهد) خمير را ۱۰ دقیقه ورز دهید سپس داخل کاسه چرب شده بمدت 1 تا 1و نیم ساعت قرار دهید تا زمانی که خمیر حجیم شود .
برای مواد میانی خمیر
کره را ذوب کرده، وقتی خمیر حجم گرفت پف آن را با مشت بگیرد و روی سطح کار که چرب کردیم با وردنه به صورت مستطيل باز کنید، سپس کره ذوب شده خنک را با فرچه روی خمیر بمالید، سپس از (مخلوط شکر، دارچین، پودر کاکائو) روی شیرینی بپاشید و از یک سمت خمیر شروع به رول کردن کرده و با چاقو نوک تیز به چند قسمت تقسیم کنید .
کف ظرف مورد نظر را چرب کرده و رول های دارچینی را داخلش قرار دهید سپس روی شیرینی ها را پوشانده و مدت یک ربع تا نیم ساعت دیگر، زمان می دهیم تا حجیم شود . فر از نیم ساعت قبل گرم کرده، به مدت 20 تا 25 دقيقه در دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد قرار داده تا نان ها پخته شوند.
*زمان تقریبی هست نان ها رو چک کنید
* می‌توان داخل فر ظرف آب قرار بدهیم تا نان ها خشک نشوند
...
نظرات