عکس خوراک لوبیا چیتی گیاهی
رویا۱۳۴۸
۸۰
۱.۱k

خوراک لوبیا چیتی گیاهی

۱ اسفند ۹۹
🥀 الگوی حیات🥀



◼️عنایات خداوند به فاطمه علیهاالسلام در بهشت:

پروردگار منان به فاطمه زهرا علیهاالسلام در بهشت عنایاتی ویژه خواهد داشت.
بخشی از آن عنایات چنین است:

1- خانه های بهشتی
پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرمود: هنگامی که مرا به معراج بردند و داخل بهشت شدم، به قصر فاطمه علیهاالسلام رسیدم، درون آن هفتاد قصر بود که تمام در و دیوار و اتاقهایش از دانه های مروارید سرخ ساخته شده، همه آنها به یک شکل زینت داده شده بود.

2- همنشینی با پیامبر صلی الله علیه و آله
پیامبر به علی فرمود: یا علی تو و دخترم فاطمه علیهاالسلام در بهشت در قصر من همنشین من هستید. سپس این آیه را تلاوت فرمود: برادران بهشتی روبروی هم می نشینند.
3- درجه وسیله
رسول خدا فرمود: ان فی الجنة درجة تدعی الوسیلة فاذا سألتم الله فاسألوا لی الوسیلة .
قالوا یا رسول الله من یسکن معک فیها ؟
قال علی علیه السلام و فاطمة علیهاالسلام و الحسن علیه السلام و الحسین علیه السلام.

در بهشت درجه ای به نام وسیله است. هر گاه خواستید هنگام دعا، چیزی برایم بخواهید، مقام وسیله را از خداوند خواستار شوید.
گفتند: یا رسول الله صلی الله علیه و آله چه کسانی در این درجه (مخصوص) با شما همنشین خواهند بود؟
فرمود: علی علیه السلام، فاطمه علیهاالسلام، حسن علیه السلام و حسین علیه السلام.
علامه امینی در منقبت 26 می نویسد: از مناقب حضرت زهرا علیهاالسلام همراه بودن او با پدر و همسر و فرزندانش در درجه وسیله است. آن جا پایتخت عظمت حضرت حق، تبارک و تعالی است و جز پنج تن هیچ یک از انبیا و اولیا و مرسلین و صالحان و فرشتگان مقرب کسی بدان راه نمی یابد.

4- سکونت در حظیرة القدس

سیوطی در مسند می نویسد: ان فاطمه علیهاالسلام و علیاً علیه السلام و الحسن و الحسین فی حظیرة القدس فی قبة بیضاء سقفها عرش الرحمن ؛ فاطمه علیهاالسلام و علی علیه السلام و حسن و حسین در جایگاهی بهشتی به نام حظیرة القدس در زیر گنبدی سفید به سر می برند، که سقف آن عرش پروردگار است.
همچنین پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: در قیامت جایگاه من و علی علیه السلام و فاطمه علیهاالسلام و حسن و حسین سرایی زیر عرش پروردگار است.
نویسنده خصایص فاطمه علیهاالسلام ضمن مفصل درباره حظیرة القدس می نویسد:
در بهشت والاترین جایگاه ها حظیرة القدس است.

5- بخشیدن چشمه تسنیم به فاطمه علیهاالسلام
طبری از همام بن ابی علی چنین نقل می کند: به کعب الحبر گفتم: نظرت درباره شیعیان علی بن ابی طالب چیست؟
گفت: ای همام من اوصافشان را در کتاب خدا می یابم، اینان پیروان خدا و پیامبرش و یاران دین او و پیروان ولیش شمرده می شوند. اینان بندگان ویژه خدا و برگزیدگان اویند. خدا آنها را برای دینش برگزید و برای بهشت خویش آفرید.
جایگاه شان در فردوس اعلای بهشت در خیمه ای که از اتاقهایی از مروارید درخشان دارد زندگی می کنند، آنان از مقربین ابرارند و سرانجام از جام رحیق مختوم می نوشند.
رحیق مختوم چشمه ای است که به آن تنسیم گفته می شود و هیچ کس جز آنها از آن چشمه استفاده نخواهند کرد. تنسیم چشمه ای است که خداوند آن را به فاطمه علیهاالسلام دختر پیامبر صلی الله علیه و آله و همسر علی بن ابی طالب علیه السلام بخشید و از پای ستون خیمه فاطمه جاری می شود. آب آن چشمه چنان گوارا است که به سردی کافور و طعم زنجفیل و عطر مشک شباهت دارد.

#خوراک#خوراک لوبیا چیتی#گیاهی#
...
نظرات