عکس کوکوسبزی با قالب ریلیف مت
somayeh
۲۰۵
۲.۸k

کوکوسبزی با قالب ریلیف مت

۶ اسفند ۹۹
طرز تهیه رولت کوکو سبزی با قالب ریلیف مت
مواد لازم برای حفره رولت کوکو سبزی: ۲ عدد تخم مرغ، ۱۰۰ گرم آرد سفید، ۱۰۰ گرم روغن مایع و چند قطره رنگ خوراکی به دلخواه.

مواد لازم برای کوکو سبزی: ۳۰۰ گرم سبزی کوکو (تره، جعفری، گشنیز)، ۷ عدد تخم مرغ، ۱۰۰ گرم آرد، ۱۰۰ گرم روغن مایع، ۱ حبه سیر له شده، نمک و فلفل به میزان لازم

مواد میانی رولت کوکو سبزی: ۳۰۰ گرم مرغ پخته و چرخ شده، ۲۵۰ گرم ماست چکیده، ۳ قاشق سوپ خوری سس مایونز، ۲-۳ قاشق سس کچاپ و نصف قاشق پودر سیر.

در طرز تهیه کوکو سبزی با قالب ریلیف مت ابتدا باید مواد حفره را درست کنید. برای این کار تخم مرغ ها را شکسته و با همزن خوب بزنید تا پف کند. سپس آرد سفید و روغن مایع را به مواد اضافه کرده و مجددا هم بزنید تا کاملا یک دست شوند. در این مرحله می توانید چند قطره رنگ مجاز خوراکی نیز به آن اضافه کنید. مواد را روی صفحه سیلیکونی قالب ریلیف مت بریزید. با استفاده از پالت مواد را روی قالب ریلیف مت پهن کنید تا مواد اضافی از روی آن پاک شوند و به طور یک نواخت پهن شوند و داخل حفره ها کاملا پر شود. با دستمال گوشه های صفحه قالب را پاک کنید. فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کنید و صفحه سیلیکونی ریلیف مت را داخل فر قرار دهید.

مواد کوکو سبزی را آماده کرده و روغن مایع را به مواد اضافه کنید. مواد کوکو سبزی را روی صفحه سیلیکونی ریلیف مت بریزید و آن را با لایه ی نازکی از مواد بپوشانید. به طوری که در همه ی قسمت های قالب پخش شود. می توانید برای این کار از پالت استفاده کنید و با استفاده از آن مواد را صاف کنید. قالب ریلیف مت را به مدت ۱۰ دقیقه در طبقه ی وسط فر قرار دهید. بعد از ۱۰ دقیقه کوکو را با استفاده از چنگال تست کنید که پخته شده باشد. اگر پخته شده بود آن را از فر خارج کنید. روشی دیگر برای این که مطمئن شوید کوکو سبزی پخته است این است که گوشه ی صفحه سیلیکونی قالب ریلیف مت را بلند کنید. اگر کوکو به راحتی از لبه ی آن جدا شد، کوکوی شما پخته است و زمان آن رسیده که آن را از فر خارج کنید. توجه کنید که کوکو سبزی را بیش از حد پخته شدن در فر قرار ندهید چون طرح روی آن تیره می شود و زیبایی خود را از دست می دهد. قالب را از فر خارج کنید و یک سینی روی آن برگردانید. بعد از آن که کوکو سبزی خنک شد، سینی را از روی آن برداشته، روی صفحه سیلیکونی کاغذ روغنی قرار دهید و کوکو را روی آن برگردانید. یک لایه کاغذ روغنی نیز روی کوکو قرار داده و مجددا آن را برگردانید تا سطح نقش دار کوکو در زیر قرار بگیرد و سطح صاف در رو.

مواد میانی کوکو را با هم مخلوط کنید. سپس با استفاده از لیسک آن را روی سطح کوکو پخش کنید تا حتی کناره های کوکو نیز به مواد آغشته شود. این کار باعث می شود کوکو هنگام رول کردن چسبندگی داشته باشد. از روی کاغذ روغنی کوکو را رول کرده، در کاغذ روغنی بپیچید به مدت ۵ ساعت در یخچال قرار دهید. سپس آن را از یخچال درآورده، کاغذ روغنی را از آن جدا کرده و کوکو را برش بزنید. می توانید روی کوکو را با زرشک و گردو تزیین کنید.
...
نظرات