عکس #شیرین عسل خانگی

#شیرین عسل خانگی

۱۵ اسفند ۹۹
#شیرین عسل خانگی
تجربه درست کردن بعضی از خوراکی‌های جذاب در منزل بسیار شیرین و هیجان‌انگیز است. به همین جهت امروز طرز تهیه شیرین عسل را آموزش می‌دهم.
شیرین عسل یکی از محبوب‌ترین انواع بیسکویت‌ها و شیرینی‌هاست. این شیرینی محبوبیت زیادی بین کودکان و نوجوانان دارد.
تهیه شیرین عسل در منزل در کنار تجربه ی جدید و شیرین، می‌تواند بسیار مفید نیز باشد. چرا که شما در منزل قطعا از مواد اولیه مطمئن و سالم‌تری نسبت به انواع برند این بیسکویت استفاده می‌کنید و حتی می‌توانید آن را بسته به سلیقه و مزاج خود تغییر دهید.
شما در تهیه بیسکوییت در منزل می‌توانید اندازه شیرینی و عسل را بسته به سلیقه خود کم یا زیاد کنید.
مواد لازم برای دوبسته بیسکوییت ساقه طلایی که ۱۵ عدد شیرین عسل به ما داد.
ژله آلوئه ورا نصف بسته
آب ۱/۳ پیمانه
عسل ۱ قاشق غذاخوری
بیسکویت ساقه طلایی ۲ بسته
روغن ۳ قاشق غذاخوری
شکلات تخته ای ۲۰۰ گرم
طرز تهیه :
نصف بسته ژله آلوئه ورا را با یک سوم آب مخلوط کرده و دو دقیقه صبر کرده بعد روی گاز به روش بن ماری حل می کنیم تا جایی که به یک مایع کاملا صاف وشفاف تبدیل بشه .برای من حدود ده دقیقه طول کشید .بعد روی همون گاز یک قاشق غذاخوری سرپر عسل اضافه میکنیم واز روی گاز بر می داریم و اجازه می دهیم کمی خنک شود .بعد با دور تند همزن حدود هشت تا ده دقیقه این مواد را هم می زنیم تا خوب سفید وسفت بشود تا جایی که به پره های همزن بچسبد .بعد سریع مواد رو داخل قیف می زاریم نباید زیاد طول بکشه بعد وسط یکی از بیسکویت هارو از مواد پایپ می کنیم و یک بیسکوییت دیگر روی اون قرار می دهیم و به آرامی فشار می دهیم تا تمام مواد سفید مابین بیسکوییت هاقراربگیرد .بعد بیسکوییت هارا به مدت بیست دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا کمی خودشان را بگیرند .در این فاصله شکلات تخته ای را به همراه سه قاشق غذاخوری روغن مایع به روش بن ماری آب می کنیم .وقتی کاملا شکلات آب شد و بیست دقیقه از زمان بیسکوییت هادر یخچال گذشت یکی یکی آنها را در شکلات آب شده قرار می دهیم و بعد روی توری فلزی قرار می دهیم بعد حدود نیم الی یکساعت در یخچال قرار می دهیم تا کاملا سفت شوند .بعد از آن با چای نوش جان کنید .
تمام مراحل طرز تهیه رو به صورت استوری هم به شما نشون میدم .امیدوارم خوشتون بیاد 😘.
...
نظرات