عکس شیرینی موکا با طعم نسکافه
سَـــــلویٰ
۱۵۰
۲.۴k

شیرینی موکا با طعم نسکافه

۲۷ اسفند ۹۹
💠 ماجرای فُطرُس در تولد امام حسین (علیه السلام )را شنیده اید؟؟؟ آمده است که در تولد امام حسین (ع)خدای متعال به جبرئیل امین امر فرمود که همراه با هزار مَلَک برای عرض تهنیت به محضر رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم برسد. جبرئیل همراه با هزار ملکی که به دنبال او بودند فرود آمد و بنا به آنچه در روایات هست، از جزیره‌ای عبور کرد.

🎈 یکی از ملائکه‌ی بزرگ الهی به نام فُطرُس به دلیل ترک اولایی که از او سر زده بود، آنجا زندانی بود. می‌دانید که ملائکه معصومند. عصیان و سرکشی در برابر فرمان خدا ندارند و معصومند. همانطور که انبیاء معصومند؛ امّا برخی از انبیاء ترک اولی داشته‌اند.

🎈 ترك اولی یعنی بین دو عمل خوب، عمل خوب کوچک‌تر را انجام دهد؛ درحالی‌ که جا داشت و سزاوار بود عمل خوب بزرگ‌تر و برجسته‌تر را انجام دهد.

🎈 فطرس به دلیل ترک اولایی که مرتکب شده بود، با بال‌های شکسته در این جزیره تبعید بود. حتّی روایتی را دیدم که او را مخیّر کردند بین عذاب دنیا و عذاب آخرت و فطرس عذاب دنیا را برگزید.

🎈 او را در این جزیره به پلک‌های چشمانش آویخته بودند؛ جزیره‌ای بود که هیچ موجود زنده‌ای هم عبور نمی‌کرد و دود بویناک و متعفّنی هم از زیر او بر می‌خاست.

🎈 جبرئیل و هزار مَلَک از کنار فطرس گذشتند. فطرس پرسید: چه شده؟ قیامت سر رسیده که شما فرود آمده‌اید؟

🎈 جبرئیل خبر میلاد نوه‌ی پیغمبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم را به فطرس داد و گفت: خدای متعال امر کرده که ما به محضر رسول الله برسیم و این میلاد خجسته را خدمت پیغمبر اکرم تهنیت بگوییم.

🎈 فطرس اجازه خواست که همراه آنها به محضر رسول الله برسد؛ بلکه از این رهگذر از تبعید و شکنجه نجات پیدا کند و به جایگاه نخستین خودش برگردد.

🎈 جبرئیل آمد خدمت رسول الله تهنیت عرض کرد و ماجرای فطرس را هم به عرض رسول الله رساند.

🎈 پیغمبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم فرمودند: مانعی ندارد؛ به فطرس بگویید بال‌های شکسته‌ی خود را به قنداقه‌ی اباعبدالله علیه السّلام بمالد.

🎈 فطرس آمد و بال‌هایش را به قنداقه‌ی اباعبدالله علیه السّلام مالید و دوباره مثل روز اوّل سالم شد.
🎈 فطرس خوشحال و خشنود از این
توفیقی که نصیبش شد، عرض کرد: یا رسول الله این فرزند را که این همه برای من مایه‌ی برکت بود، امّت تو به زودی به شهادت خواهند رساند و من خودم را مدیون این فرزند می‌دانم؛ لذا همین‌جا تعهد می‌کنم که هر جای عالم هر کس برای اباعبدالله علیه السّلام سلامی بفرستد یا صلواتی نثار کند، من آن سلام و صلوات را به محضر اباعبدالله علیه السّلام برسانم.

🎈 لذا فطرسِ ملک، مأمور است و در بهشت افتخار می‌کند که من غلام اباعبدالله علیه السّلام هستم! من خادم اباعبدالله علیه السّلام هستم! فطرس مسئولیّت سلام رسانی اباعبدالله علیه السّلام را به محضر آن بزرگوار عهده‌دار است.

🎈 احادیث دیگری هم هست که ماجراهایی شبیه این در مورد ملائکه‌ی دیگری مثل دردائیل و صلصائیل؛ که آنها هم به دلیل ترک اولی مبتلا بودند، نقل کرده‌اند؛ یعنی بهره‌مندی از عنایات قنداقه‌ی اباعبدالله الحسین علیه السّلام برای برگشتن به مرتبه‌ی بلند آسمانی خودشان...

《 استاد مهدی طیّب》

داستان فطرس ملک در خرائج راوندی..بحارالانوار مجلسی وهدایه الکبری خصیبی ودیگر کتب آمده است..


🌸⁦☘️⁩🌸⁦☘️⁩🌸⁦☘️⁩🌸⁦☘️⁩🌸⁦☘️⁩🌸⁦☘️⁩🌸⁦☘️⁩🌸⁦☘️⁩🌸
از فطرُس ملک
به همه پر شکسته ها..
حَیّ علی کرامتِ
گهواره ی #حسین (؏) ...
🌸⁦☘️⁩🌸⁦☘️⁩🌸⁦☘️⁩🌸⁦☘️⁩🌸⁦☘️⁩🌸⁦☘️⁩🌸⁦☘️⁩🌸⁦☘️⁩🌸⁦

میلاد ارباب مبارکتون 💌

دستور شیرینی هم تو دستور پختامه..دوست داشتین ببینین..
...
نظرات