عکس کیک مارس
mojde eskandari
۵۱
۸۴۲

کیک مارس

۲۳ فروردین ۰۰
از سری کیک های آموزشی
که دستورش رو بعد از تایید شدن تایپ میکنم براتون. 🌺🌺
تخم مرغ ۲ عدد
کره ۱۰۰ گرم
شکر ۷۵ گرم
آرد گندم ۸۰ گرم
پودر کاکائو ۲۰ گرم
شیر ۵۰ گرم
شکلات شیر ​​۸۰ گرم.
بیکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری

مواد لازم کارامل نمکی:

شکر ۱۵۰ گرم
خامه ۳۳٪ ۱۵۰ گرم
کره ۴۰ گرم
نمک ۱/۲ قاشق چایخوری

مواد لازم کریم خارجی کیک:

پنیر خامه ای ۱۴۰ گرم
خامه ۳۳٪ ۳۰ گرم
شکلات شیر ​​۵۰ گرم
کارامل نمکی ۳۰ گرم

مواد لازم موس شکلات کارامل:

خامه ۳۳٪ ۷۰ گرم
شکلات شیر ​​۵۵ گرم
شیر ۳۵ گرم
ژلاتین ۳ گرم
کارامل نمکی ۳۰ گرم

مواد لازم گاناش شکلاتی:

خامه ۳۳٪ ۳۰-۴۰ گرم
شکلات شیر ​​۵۰ گرم
برای درست کردن کیک مارس ابتدا کیک را درست کنید، همه مواد باید در دمای اتاق باشند ، یعنی حداقل ۱ ساعت از یخچال خارج گردند.
بعد آرد ، کاکائو و بیکینگ پودر را مخلوط نموده سپس الک کنید. سپس تخم مرغ ها را درون یک کاسه کوچک با یک چنگال بزنید تا یکدست گردد. به روش بنماری شکلات را ذوب نموده و تا موقع استفاده کنار بگذارید. بعد در یک ظرف جداگانه شیر را کمی گرم نمایید. در یک کاسه بزرگتر کره نرم شده را با همزن بزنید، بعد شکر را در ۲-۳ مرحله اضافه نمایید، هر دفعه کاملاً مخلوط کنید. سپس بدون متوقف نمودن همزن ، تخم مرغ ها را در ۳-۴ مرحله اضافه نمایید.
در مرحله بعد ، به طور متناوب ، آرد و شیر را در چند مرحله اضافه کرده و کاملاً مخلوط نمایید. در آخر شکلات ذوب شده را اضافه نموده و مخلوط کنید تا یکدست گردد.
بعد خمیر را درون قالب بریرید (قطر قالب ۱۶ سانتی‌متر باشد) و آن را برای مدت یک ساعت در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۶۰ درجه سانتیگراد بپزید (قالب را روغن نمی نماییم. کیک پخته را از فر خارج کنید ، اجازه دهید کمی سرد شود و آن را از قالب خارج کنید. و بگذارید در دمای اتاق سرد گردد. بعد کیک را در سلفون پیچیده ۲-۳ ساعت در یخچال بگذارید.
...
نظرات